Pytanie |
Witam, pragnę się upewnić:
Jeśli nie zdefiniowaliśmy żadnego użytkownika i nie przypisaliśmy im haseł, to nie ma znaczenia nowy sposób uruchomienia? Czy musimy
zdefiniować użytkowników i nadać im hasła, by nowy program się uruchomił? |
Odpowiedz |
Program Buchalter został dostosowany do wymagań rozporządzenia ministra spraw wewnętrznych i administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych (Dz. U. 2004 Poz. 1024). Proszę zapoznać się z opisem zmian który dołączyliśmy do programu, znajduje się on w pliku info_upd.pdf. Decyzje o wprowadzeniu hasła bądź nie, podejmujecie Państwo we własnym zakresie. W razie dalszych problemów proszę o kontakt. |
|
Pytanie |
W trakcie instalacji programu do istniejącego katalogu buchaltera w/w nowej wersji , po zakończeniu instalacji pojawił się komunikat "instalacja zakończona niepoprawnie ".Przy uruchomieniu opcji "DETAL" pojawił się czarny ekran i tekst "błąd lub brak zbioru DV4.EXE" a następnie samoczynne wyjście z programu,rzeczywiście w/w pliku o dacie 06.06.2011 w katalogu buchaltera nie ma.
Następny objaw po przejściu do katalogu "PODATKI" następuje czarny ekran i zamknięcie programu Buchalter. |
Odpowiedz |
W dniu dzisiejszym została ponownie wysłana do Pana aktualizcja 5.12,proszę o jej zainstalowanie przy zamkniętym programie, po instalacji proszę przeprowadzić Serwis w Administratorze. Jeśli nadal będzie błąd proszę uruchomić program bezpośrednio z dysku plikiem BV4.exe i sprawdzić czy nadal będzie błąd.
|
|
Pytanie |
Mamy problem w jednym z buchalterów, gdy chce zmienić nazwę operatora. (wchodzę do buchalter -> zakładka hasło) wyświetla się monit
"UWAGA BRAK DOSTĘPU ... naciśnij dowolny klawisz"). Co w takiej sytuacji zrobić ? |
Odpowiedz |
Dostęp do modułu z hasłem ma tylko osoba która posiada hasło administratora, pierwsze wprowadzone hasło do programu rozumiane jest jako hasło administratora. Muszą Państwo uruchomić program pierwszym wprowadzonym hasłem.
|
|
Pytanie |
Jestem użytkownikiem Państwa programu Buchalter II, obecnie wersja 5.12. Zainstalowałam wersję 5.12 jednak nadal wydruk deklaracji VAT-7 jest w wersji (11) zamiast (12). Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. |
Odpowiedz |
Wersję deklaracji Vat-7 zmieni Pani w opcjach podatków na 1 stronie, wybierając Typ deklaracji na wersję 12, zmianę należy zapisać klawiszem F2. |
|
Pytanie |
witam
po wykonaniu aktualizacji programu na serwerze otrzymuję komunikat "Brak właściwego klucza USB" proszę o pomoc w tej kwestii |
Odpowiedz |
Posiada Pani dwa programy Buchalter Win, do których wysyłane są dwie aktualizacje. Proszę spawdzić numery na kluczach z numerami aktualizacji, czy zgadzają się, jeżeli nie to należy powtórzyć proces instalacji, a jeżeli numery zgadzają się to proszę o kontakt wyślemy ponownie nową wersję. |
|
Pytanie |
Witam,
Rozważamy zakup jeszcze jednego stanowiska Buchaltera, tym razem na laptopa. Czy mamy kupić Buchaltera II czy Buchaltera Win, bo nie wiem jaka jest między nimi różnica, na pierwszy rzut oka są takie same. |
Odpowiedz |
W ofercie (do sprzedaży) jest tylko program Buchalter Win, koszt programu to 480 zł netto. Program ten zawiera takie same moduły jak program Buchalter II, praca na nim nie różni się niczym od wersji dosowej. Jedyna różnica to taka, że program Buchalter Win jest w środowisku windowsa. |
|
Pytanie |
Mam dwa pytania:
- czy można wprowadzić w programie logo firmy, które będzie się od razu drukować na fakturze
- czy można fakturę zapisać w pdf albo czymś takim, żeby ją można było wysłać mailem? |
Odpowiedz |
Jedyna możliwość wydruku faktury to wydruk na papierze z logo firmy, w programie nie ma takiej opcji. Z Buchaltera Win jest możliwość wydruku do pliku .pdf, w załączeniu przesyłam link do strony, gdzie można pobrać program, który to umożliwi. Dany program należy zainstalować i wybrać w parametrach wydruku zamiast drukarki. http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=22&id=569&PDFCreator+0.9.6
|
|
Pytanie |
Proszę o pomoc w sprawie ujawnienia środka trwałego, zakupionego w roku 2010. Amortyzacja nie będzie dla mnie stanowiła kosztu uzyskania przychodu. Jak wprowadzić ujawniony środek do programu żeby poprawnie zaczął go amortyzować (co wpisać w poszczególnych polach)? Czy dobrze rozumiem, że mimo iż funkcja księguj nie będzie używana, miesięczne odpisy będą się dokonywały?
To pierwszy środek jaki wprowadzam do kartoteki, więc będę bardzo wdzięczna za pomoc. |
Odpowiedz |
Przy dopisywaniu amortyzacji do programu należy zwrócić uwagę na datę przekazania do użytkowania oraz zaktualizowane kwoty wartości początkowej i umorzenia. Środek trwały będzie amortyzowany przez program na podstawie właśnie tych danych. Dlatego, przy wprowadzaniu nowego środka do ewidencji należy bezwzględnie wypełnić pola, na których są zapisywane te dane. Amortyzacja jest liczona od miesiąca następującego po miesiącu przekazania do użytkowania. Aby miesięczne odpisy się dokonywały należy dany środek trwały księgować. Pole aktualna wartość odpisów dotyczy tylko bieżącego roku. Na początku roku lub przy wprowadzeniu nowego środka do ewidencji pole to powinno mieć wartość zero. Każdorazowe księgowanie odpisów powoduje zwiększenie wartości pola o miesięczną ratę odpisów. Obliczenie i przepisanie kwoty odpisów do księgi następuje po wybraniu funkcji KSIĘGUJ |
|