Pytanie |
1- czy można juz zeznania PIT-36 z buchaltera wysylac elektronicznie? bo właśnie jedno próbuje wysłać i się nie da a nie wiem dlaczego?2- mam zepsuty - uszkodzony klucz do buchaltera - czy moge go Wam posłać do naprawy? |
Odpowiedz |
Posiada Pan wersję programu 2013.01 (która była wysłana ok. 18.01.2013), z której jak najbardziej jest możliwość wysyłki deklaracji PIT-36, proszę sprawdzić jaka jest zainstalowana wersja programu i czy pobrał Pan aktualny formularz interaktywny ze strony MF.Jeśli chodzi o klucz proszę przesłać go do nas wraz z pismem w celu sprawdzenia, jeśli jest to uszkodzenie fizyczne koszt nowego klucza to 123 zł brutto + koszt wysyłki. |
|
Pytanie |
Mamy ogromny problem jako Biuro rachunkowe ponieważ nowa aktualizacja Buchalter II zlikwidowala funkce wydruku deklaracji VAT -7 na oryginalnych drukach. Przecież aktualicacja ma udoskonalić nasza prace i ulepszac a nie pogarszac i cofać w stecz. Dla Biura a przynajmniej naszego jest to ogromny problem ponieważ nie mamy pełnomocnictw a zrobić takowe dla 150 podmiotów tylko przez to iż nie możemy zrobić wydruku na deklarcji oryginalej Vatowskiej jest tragedią. Będziemy musieli zastanowić się nad zmianą programu. , jesli nie będa mogli Państwo zrobić poprawki. Jeszcze raz zaznaczam jest to dla nas ogromny kłopot, Bardzoooo.proszę o jak najszybszą odpowiedż. |
Odpowiedz |
Zrezygnowaliśmy z wydruków na oryginałach ze względu na zgłoszenia użytkowników z różnych regionów kraju odnośnie tego, że wydruki nie pasują do formularzy. Po przeanalizowaniu okazało się, że formularze pochodzą z różnych żródeł i stąd problem. Ze względu jednak na Państwa zgłoszenia sprawa jest otwarta, programiści zastanawiają się jak ją rozwiązać w celu przywrócenia wydruków.
|
|
Pytanie |
Z przykrością muszę stwierdzić, iż ostatnia akutalizacja programu BUCHLTER nie uwzględnia specyfiki działalności biur rachunkowych. Pierwsza zmiana, tj. wyłączenie funkcji drukowania deklaracji na oryginalych drukach, to zmiana niekorzystna dla biur rachunkowych. Na ten temat pisałem już wcześniej, więc się nie będę powtarzał.
Druga zmiana, tj. korekta kosztów, spowodowana zmianą przepisów, również nie uwzględnia prowadzenia ksiąg podatkowych poprzez biura rachunkowe. Wprowadzanie dokumentów zakupu i jeszcze ich zapłat poprzez kasę, zwiększa liczbę operacji przy wprowadzaniu dokumentów zakupu minimum dwukrotnie. Proszę sobie wyobrazić, iż mają Państwo wprowadzić faktury zakupu u jednego kontrahenta, który ma 2 - 3 sklepy (spożywcze, kosmetyczne itp.). Liczba faktur wynosi kilkaset (np. 500). Niech Państwo wyobrażą sobie, iż mają takich klientów 5 -10. Liczba dokumentów wynosi już od 2500 do 5000. Dalej proszę sobie wyobrazić wprowadzenie tych faktur do ewidencji zakupów. Następnie proszę sobie wprowadzić do każdej faktury zakupu dokument KP - wpłata do kasy.
A wystarczyłoby tylko, aby korekta kosztów uwazględniała faktury z wydłużonym terminem płatności. Natomiast wszelkie faktury, które byłyby płacone gotówką nie wchodziły do tego zestawienia. |
Odpowiedz |
Wprowadzając nową funkcję w programie dotyczącą korekty kosztów, braliśmy pod uwagę wilele rozwiązań, uznaliśmy jednak że wprowadzona do programu jest jak najbardziej właściwym rozwiązaniem ze względu na rzetelność rozliczeń. Żadne z innych rozwiązań nie spełniałaby w pełni oczekiwań co do kotroli dokumentów w sposób właściwy i spełniający warunki kontroli zaległych płatności.
|
|
Pytanie |
Wracając jeszcze do poprzedniego e-maile, proszę o rozważenie możliwości wprowadzenie w ewidencji zakupów VAT funkcji szybkiej modyfikacji "czy fakturę zapłacono". Obecnie, aby porawić z faktura niezapłacona na fakturę zapłacono trzeb modyfikować opis faktury. Sprawniej byłoby wprowadzić podobny mechanizm, jak przy modyfikacji daty odliczenia VAT, gdzie można szybko poprawić za pomocą klawiszy "Ctr+VAT". Można by wprowadzić modyfikację zapłaty faktury za pomocą kombinacji klawiszy np.: "Ctrl+P" - czy zapłacono: TAK / NIE.
W wielu sytuacja usprawniłoby to pracę. |
Odpowiedz |
Tak właśnie działa wprowadzanie płatności przy korzystaniu z modułu KASA, ktory wprowadziliśmy ze względu na kontrolę zaległych płatności (KOREKTA KOSZTÓW) w ewidencji zakupów, o którym Państwo pisali w poprzedniej wiadomości, uruchamia się go za pomocą klawiszy CTRL + K, w ewidencji sprzedaży od początku istnienia programu można wprowadzać platność za pomocą CTRL + P. |
|
Pytanie |
Przy księgowaniu 2013 roku dokumentów z ewidencji zakupów do księgi wszystkie dokumemty zostają zaksięgowane ze znaczkiem T jak zapłacone pomimo braku zapłaty. Zmiany w opcjach nie pomagają. |
Odpowiedz |
Pole to nie ma znaczenia przy przeksięgowaniu z ewidnecji, dlatego domyślnie jest ustawione na T, ważne jest w przypadku podatników, którzy nie są płatnikami VAT i wprowadzają dokumaty bezpośrednio do KPiR. |
|
Pytanie |
W wersji 5.15 \"Buchaltera\",nie ma deklaracji VAT-7(13).Od 01.01.2013
VAT-7(12) nie obowiązuje.Czy otrzymamy aktualizację z nowym drukiem deklaracji? |
Odpowiedz |
Nowy wzór deklracji VAT-7(v.13) został wprowadzony w wersji 5,16,0, która została do Państwa wysłana w dniu 21.01.2013, będzie widoczna po zmianie roku rozrachunkowego na 2013. |
|
Pytanie |
Dzień dobry, w odniesieniu do rozmowy telefonicznej z Państwa konsultantem, przesyłem plik wygenerowany przez program buchalter, oraz kod błędu, który pokazuje się przy importowaniu danych do programu
płatnik. W załączniku znajduje się wygenerowany plik formatu XML oraz
zdjęcie z wyskakującym błędem w programie Płatnik. (nr linii 113 kod błędu 2147467259) |
Odpowiedz |
Z tego co zauważyłam, prawie u wszystkich pracowników jest błędnie wpisany identyfikator jest 1 dowód a powinien być P pesel, proszę poprawić następnie usunąć i ponownie wygenerować Zus. |
|
Pytanie |
Program BUCH II ver. 5.16.00. rok 2013. Przy próbie wydruku na drukarkę HP Laser pojawia się komunikat:błąd otwarcia fontu - courb.fnt lub też
błąd otwarcia fontu - lport.fnt Proszę o pomoc. |
Odpowiedz |
Pliki z rozszerzeniem FNT odpowiadają za czcionki do wydruków z programu Buchalter. W załaczeniu przesyłam brakujące pliki, proszę zapisać je w katalogu głównym Buchaltera i przeprowadzić serwis bazy danych w Administratorze. W przypadku dalszych problemów proszę o kontakt. |
|
Pytanie |
Biuro rachunkowe poprosiło mnie, abym zajął się ich komputerami na których jest wasze oprogramowanie Buchalter.Na komputerze nazwijmy go "A" jest zainstalowany buchalter w katalogach odpowiadających za dany rok czyli 2008, 2009, 2010, 2011, 2012. Ze względu na nowy rok oraz aktualizację programu utworzyłem na komputerze "A" katalog 2013 tam zainstalowałem program w nowej wersji BUCHALTER WIN 2013.01.
Dane osób (foldery wraz z ich zawartośćią bez plików programu) z katalogu 2012 przegrałem do katalogu 2013 i przekonwertowałem programem przez was dostarczonym. I teraz zaczyna się problem.
Gdy próbuję z drugiego komputera nazwijmy go "B" odpalić program w udostępnionym katalogu z komputera "A"- katalog 2013 (mapowany na literę "X")to i tak pobiera mi dane osób z katalogu udostępnionego na komputerze "A" - katalogu 2012 (mapowanego na literze "Z"). I teraz pytanie gdzie można zmienić w programie ścieżkę bądź literę dysku z którego ma pobierać nowe dane ? Czy mógłbym od Was otrzymać instrukcję obsługi programu w formie elektronicznej ? |
Odpowiedz |
Ścieżkę dostępu do danych należy zmienić w module KATALOGI znajdującym się w programie Buchalter. Niestety ale nie posiadamy instrukcji w formie elektroicznej, jednak w przypadku dalszych problemów proszę o kontakt na e-maila bądź telefinicznie 22/622-33-79, 22/622-31-99 postaramy się pomóc. |
|
Pytanie |
Witam mam problem z odczytania archiwizacji z wersji 2012.01 na 2013.01
w wersji zmieniłam rok na 2013 i zrobiłam styczeń i na koniec archiwizacje teraz wgrałam wersi 2013.01 i robie odczyt i wychodzi komunikat brak arc513.a01 bo porzedni był zapis arc413.a01 |
Odpowiedz |
Program Buchalter Win w wersji 2012.01 ma inną strukturę bazy danych niż wersja 2013.01. Zmiana ta nastąpiła w wersji 2012.07 która ukazała się w lipcu 2012 roku. Archiwum zrobione w wersji 2012.01 można odczytać na wersjach od 2007.07 do 2012.01, natomiast jeżeli archiwum to chce Pani odczytać na najnowszej wersji, należałoby najpierw bazę danych przekonwertować i dopiero zrobić zapis archiwum które będzie już mozna odczytać na wersji 2013.01. |
|
Pytanie |
Przy nabyciu wewnątrzwspólnotowym nie ma możliwości zmiany waluty (tylko PLN) Przy chęci zmiany pojawia się komunikat \"Brak pozycji w kartotece Czy dopisać?\", jeśli robię \"tak\" jest tylko opcja \"modyfikuj\", nie ma możliwości \"dopisz\". Proszę o pomoc |
Odpowiedz |
Komunikat występuje ponieważ maja Państwo pustą kartotekę odpowiadającą za raje. w załaczeniu przesyłam plik B5kraj.dbf, prosze zapisać go w katalogu łównym uchaltera, usunąć taki sam plik z rozszerzeniem MDX i przeprowadzić rwis bazy anych w Administratorze |
|
Pytanie |
Buchalter WIN 2012.01.Po aktualizacji do wersji 2012.12 – program nie widzi wszystkich baz ! |
Odpowiedz |
Wersja 2012.12, którą Państwo otrzymali wymaga konwersji baz danych i jest uruchamiana plikiem BW5.EXE. Jeśli nie robili Państwo konwersji z B4 na B5 proszę ją wykonać . Przed konwersją proszę zrobić kopię bezpieczeństwa katalogu głównego. Po konwersji proszę usunąć z katalogu głównego Buchaltera i z podkatalogów firm wszystkie pliki z rozszerzeniem .mdx. |
|
Pytanie |
JAK WYDRUKOWAĆ RAPORT KASOWY? |
Odpowiedz |
W programie Buchalter nie ma możliwości wydrukowania raportu kasowego. Raport drukują Państwo z kasy fiskalnej lub z drukarki. |
|
Pytanie |
Proszę o pomoc w rozstrzygnięciu problemu jakim jest błędne eksportowanie danych o ZUS z Buchaltera do Płatnika. W miesiącu grudniu 2012 r. mam Pracownicę przebywającą na urlopie wychowawczym, która zatrudniona jest na pełen etat przy wynagrodzeniu minimalnym, tj. 1500 zł brutto. W liście płac wpisałam pensję zasadniczą 1500 zł oraz potrącenie z tytułu przebywania na urlopie wychowawczym również 1500 zł. Podczas eksportu listy płac do Płatnika program prze-eksportował mi kwotę do ubezpieczenie nie 1500 zł tylko 2106,13 zł. Taka sytuacja ma miejsce już od kilku miesięcy w związku z czym deklarację ZUS zmuszona jestem robić ręcznie. Proszę o wyjaśnienie sytuacji gdyż nie wiem gdzie jest błąd.
Z góry dziękuję za pomoc. |
Odpowiedz |
Jeśli ma Pani pracownika, zatrudnionego z wynagrodzeniam minimalnym, dla prawidłowego obliczenia ZUS, nalezy w danych pracownika na 2 str, w polu: podstawa wymiaru składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe dla osób przebywających na urlopie wychowawczym" wpisać kwote 1500 zł dla roku 2012, po zmianie roku na 2013 kwota ta to 1600 zł. Obecnie ma Pani to pole nie uzupełnione dlatego program podstawę pobiera z parametrów płacowych gdzie wpisujemy podstawę dla osób zarabających więcej. |
|
Pytanie |
Mam zakupiony od Państwa Buchalter WIN. Mój numer programu to 26144. Mam problem dotyczący usunięcia pozycji z księgi przychodów i jej posortowania. Pracowałam kiedyś na Buch II i tam usuwało się pozycję z księgi poprzez F8 alt F9, sortowało się też bodajże F8 Alt F8. U mnie w programie zaznaczając F8 pojawia mi się gwiazdka przy dokumencie, ale wciskając Alt i F 9 program nie usuwa pozycji. Bardzo proszę o pomoc. |
Odpowiedz |
W programie windowsowym usuwanie pozycji i sortowanie księgi wygląda tak samo, po wywołaniu gwiazdki klawiszem F8, należy wcisnąć dwa klawisze dla usunięcia ALT + F9 dla sortowania ALT+F8, na klawiaturze są dwa klawisze ALT, prosze spróbować z drugim |
|
Pytanie |
Uprzejmie informuję, że WASZ program Buchalter nie spełnia niżej wymienionych wymogów w 2013 roku, pomimo, że przysłaliście nowelizację na ten rok poniżej przesyłam informacje dotyczącą zmiany jaka nastąpiła od 1 stycznia. Zmiana dotyczy wystawiania faktur, bardzo proszę o przeczytanie i zastosowanie się do poniższych informacji. Jeśli będą jakieś pytania proszę o kontakt. Zmiany dot.
- Daty sprzedaży - winien być zapis : Data wykonania usługi/dostawy towaru
- Przy słowie Faktura (nagłówek) bez słowa „VAT”
- Faktura bez słowa „oryginał” lub „kopia”. |
Odpowiedz |
W wersjach 2012.12 i 2013.01 zostały zawarte zmiany o których Państwo piszą:- Daty sprzedaży - winien być zapis : Data wykonania usługi/dostawy towar w wersji 2013.01 w opcjach ewidencji na str. 2 zostały dodane 2 pola: " opis daty sprzedaży na wydruku" - domyślne "data sprzedaży" "opis miesiąca sprzedaży na wydruku" domyślnie "miesiąc sprzedaży"w te pola możecie Państwo wpisac nazwę jaka będzie Państwu najbardziej odpowiadała na wydrukach faktur.- Przy słowie Faktura (nagłówek) bez słowa „VAT”- Faktura bez słowa „oryginał” lub „kopia”.Te zmiany zostały wprowadzone w wersji 2012 , jeśli zainstalowali Państwo aktualizację do katalogu gdzie była zainstalowana poprzednia wersja zmiany nagłówka na wydruku nie były widoczne, w takiej sytuacji należało wejść w opcje ewidencji i na 1 str. zmodyfikować nazwę drukowaną dla dokumantów, również w opcjach ewidencji na str. 2 dodane jest pole " czy drukować opis ORYGINAŁ/KOPIA ". Wszystkie informację zawarte są w opisie zmian dołączonej do aktualizacji, po instalacji aktualizacji znajdują się w opcjach głównych programu w pliku info_upd.pdf. |
|
Pytanie |
Mam dwie uwagi do wersji 2013.01
1. Po aktualizacji, straciłem kartotekę ‘wspólnika’ za rok 2013. W roku 2012 kartoteka pozostała.
2. Jak poradzić sobie z problemem rozliczenia VAT dla przypadku: sprzedaż fakturowana w 2012.12 z datą rozliczenia VAT 2013.01? Kwota VATu należnego nie jest widoczna ani za rok 2012 ani 2013. Z góry dziękuję za szybką pomoc. |
Odpowiedz |
1) W celu przeniesienia kartoteki wspólników z roku 2012 na 2013 należy najpierw usunąć z podkatalogu danej firmy z dysku pliki b5wspl13.dbf oraz b5wspl13.mdx a następnie po uruchomieniu programu należy przeprowadzić serwis bazy danych w Administratorze przy czym program poinformuje o braku kartoteki wspólników i zapyta o jej przeniesienie. 2)Takie przeniesienie można zrobić funkcjami Importu i Exportu w Ewidencji: - w 2012 roku wchodzimy w Sprzedaż, następnie w Menu - Export- wybieramy export według daty VAT, ustawiamy zakres daty - podajemy ścieżkę do miejsca, gdzie ma się zapisać plik z ekportem. Jeśli będzie to np. katalog EXPORT na dysku C to należy wpisać C:EXPORT. Buchalter ustawia domyślnie ekport na dyskietkę. - zmieniamy rok rozrachunkowy na 2013 - wchodzimy w Sprzedaż - Menu - Import - wybieramy rok importu 2012. Analogicznie postępujemy z zakupami. Jeśli nie mają Państwo doświadczenia w korzystaniu z tych funkcji proszę wcześniej porządzić archiwum danych firmy |
|
Pytanie |
Po wykonaniu ostatniej aktualizacji Buchaltera WIN 2013.01 występuje błąd na formularzu PIT-8AR na wydruku, gdzie wyliczona kwota podatku zmniejsza się z 9zł (pozycje 163-174) do kwoty 0,09zł (w kolejnych pozycjach) |
Odpowiedz |
Powodem jest zmiana formularza PIT-8AR z v.1 na v.2, w której nastąpiła zmiana pól poz.79-102, 175-186, 199-210 w polach tych obecnie wykazywane są kwoty w uwzględnieniem groszy, dodatkowo zmiana z uwzględnieniem groszy została wprowadzona w oknie dopisania PIT-R dlatego przez wydrukiem deklracji za 2012 rok należy przeliczyć ponownie zaliczki za każdy miesiąc. |
|
Pytanie |
witam, mam problem z wysłaniem zeznania rocznego PIT 28 za 2012 rok. Wyskakuje taki błąd :401: Weryfikacja negatywna – dokument niezgodny ze schematem xsd [Typ dokumentu jest nieprawidłowy] Nie bardzo mogę zrozumieć dlaczego. Sciągnęłam nową wtyczkę i dokument. który obowiązuje ze strony e-deklaracje |
Odpowiedz |
W wersji 2012.12 nie ma możliwości wysyłki PIT-28 drogą elektroniczną, taka możliwość jest w nowej wersji 2013.01, która będzie wysłana do Państwa po weekendzie. Jeśli są Państwo zainteresowani wcześniejszą wysyłką aktualizacji możemy wysłać ją drogą elektroniczną na wskazane konto e-mail, z tymże w takim wypadku aktualizacja nie zostanie wysłana do Państwa pocztą polską. |
|
Pytanie |
Usiłowałem zainstalować aktualizację.Przeniosłem plik do nowego folderu, zmieniłem ex_ na exe, uruchomiłem (w tym folderze), potem plik samorozpakujący (również w tym folderze). Po uruchomieniu pliku EXE otrzymuję komunikat informujący o tym, że plik bw5.exe już istnieje i nie można zainstalować nowego pliku, potem pojawia się komunikat o zakończeniu instalacji. Chyba jednak nic się nie instaluje, ponieważ nie zmienia się numer wersji, nadal jest 2012.12 zgodna z 5.15.00. Gdzie tkwi błąd? |
Odpowiedz |
Prawdopodobnie podczas instalacji uruchomiony był program, proszę ponownie uruchomić instalację upewniwszy się że program jest zamknięty. |
|
Pytanie |
zauwazylem ze program do konwersji b4b5win nie konwertuje pliku b4urze.dbf do b5urze.dbf z raportu wyglada jakby w ogule go nie sprawdzal widze ze jest zbior b5uska.dbf ktory jak sadze ma teraz zawierac dane o urzedach skarbowych nie mozna go jednak recznie zupelnic w programie podmiana pliku b4urze na b4uska + konwersja do b5uska nie daje efektu -program zwraca blad prosze o pomoc w odzyskaniu danych urzedow skarbowych... |
Odpowiedz |
Plik odpowiadający za wykaz urzędów skarbowych b4urze.dbf został zmieniony na b4uska.dbf w roku 2009 z chwilą wprowadzenia do programu możliwości wysyłki elektronicznej deklaracji, od tego czasu był to plik b4uska.dbf a obecnie b5uska.dbf. Plik ten nie jest modyfikowalny przez Państwa z uwagi na kody urzędów niezbędne do wysyłki za pomoca programu e-deklracje, niemniej można go pobrac z naszej strony internetowej załączam link http://www.grafsoft.com.pl/index.php/id/8 |
|
Pytanie |
Witamy serdecznie. Problem jest następujący:
-po aktualizacji programu do wersjii 5.15 sb nie mamy praktycznie możliwości wydruku przelewów bankowych;
-po sprawdzeniu parametrów wydruku z poprzedniej wersji praktycznie niczym się one nie różnią, poza nagłówkiem (był "przelew zwykły" jest "przelew oryginalny- PODATEK");
-zmiana opcji na inne niż "znakowy" nie daje oczekiwanego rezultatu
-wydruk jest bez ramek i nie mieści się na kartce;
-pojawia się komunikat przy opcji "znakowy" treści "zabroniony wydruk w
trybie innym niż graficzny". Serdecznie prosimy o pomoc. |
Odpowiedz |
Proszę sprawdzić ustawienia w opcjach przelewów KARTOTEKI-POMOCNICZE-PRZELEWY-OPCJE pole " czy drukować na orginalnych formularzach " prawdopodobnie macie Państwo ustawione T a powinno być N pole "ilość odcinków formularza " prawdopodobnie jest ustawione 4 a powinno być 2. |
|
Pytanie |
Zainstalowałam aktualizacje BUCHALTER WIN , przeprowadziłam konwersje i prawie wszystko jest ok, ale niestety znikły dane z kilku katalogów klientów. Program jest zainstalowany na trzech stanowiskach , wszedzie jest to samo. Ściezka dostępu się nie zmieniła i w większości klientów są dane a tylko u kilku nie ma nic zapisane. Prosze o pomoc. |
Odpowiedz |
Proszę o informację czy na katalogach w których brakuje danych został wykonany serwis bazy danych w Administratorze. Jeżeli tak a pomimo to dane nie pojawiły się, po sprawdzeniu czy na wersji poprzedniej 5.13 są wszystkie zapisy, proszę ponownie wykonać konwersję bezpośrednio z podkatalogów danych firm. Należy w takiej sytuacji przekopiować do podkatalogu firmy plik do konwersji b4b5.exe i uruchomić go wskazując jako katalog źródłowy i docelowy ścieżkę do podkatalogu firmy. Proszę pamiętać o zrobieniu kopii danych przed ponownym przeprowadzeniem konwersji. |
|
Pytanie |
mamy problem z wersja programu Buchalter ( windows), chyba. W najnowszej wersji jest PIT-36 drukuje się nr 17 wersji, a obowiązująca jest 18. Na czasie zależy nam bardzo. Prosimy o pomoc |
Odpowiedz |
W wersji najnowszej, która jeszcze w styczniu ma się ukazać będzie dostępna nowa deklaracja PIT-36 w wersji 18.
|
|
Pytanie |
Nie wiem czy już ktoś zgłaszał, ale w wersji 2012.12.00 nie drukują się na liście płac nazwiska ani imiona. Jak "odhaczam" nazwisko i imię w ustawieniach szerokości - to "kasuję" szeroką tabelkę "do wypłaty gotówka" ( PCL_1) a jak wszystko jest zahaczone to nazwiska też nie ma PCL |
Odpowiedz |
Proszę w ramce " Wybierz dane do wydruku" ustawić w rubryce KOLUMNA kolejność drukowanych kolumn, prawdopodobnie przy nazwisku mają Państwo nie właściwy numer kolumny. Zmianę proszę zapisać klawiszem F4. |
|
Pytanie |
Poproszę o informację gdzie tworzy się umowę o pracę. |
Odpowiedz |
Proszę wejść kolejno: Kartoteki < Płace< Pracownicy< Drukuj< Formularze |
|
Pytanie |
po zrobieniu aktualizacji 5.15 przy sporządzaniu listy płac pokazują sie nowe pozycje takiej jak do wypłaty "na konto" i "gotówka", w parametrach pracownika jest ustawione czy wynagrodzenie przelewać na konto bankowe - nie ale na liście pokazuję że tak i kwota netto jest przy pozycji "na konto". Proszę o informację co można z tym zrobić. |
Odpowiedz |
Parametr do wypłaty na konto/gotówka jest nowym ustawieniem i należy dane pracownika zmodyfikować potwierdzając wybrane ustawienie. |
|
Pytanie |
Witam, jestem użytkownikiem Państwa programu Buchalter II , po wgraniu aktualizacji jak zazwyczaj i zmianie roku rozrachunkowego z 2012 na 2013, program nie przeniósł mi spisu towarów ( kontrahenci, ustawienia są zmienione i działają), a towarów brak i pojawia się komunikat Spis towarów Brak pozycji w kartotece. Nigdy wcześniej nic takiego się nie działo, spis towarów zmieniał się prawidłowo. Proszę o informację, gdyż osoba zajmująca się komputerami u nas w firmie jest do końca tyg na urlopie, a w takim przypadku wystawianie faktur/ zrobienie inwentaryzacji jest niemożliwe. |
Odpowiedz |
Spis towarów należy przenieść wykonując serwis bazy danych w Administratorze. Jeżeli go nie ma, należy z dysku z podkatalogu firmy usunąć pliki B5towa13.dbf oraz B5towa13.mdx a następnie należy wejść ponownie do programu i przerowadzić serwis bazy danych w Administratorze, gdzie program zapyta o utworzenie spisu. |
|
Pytanie |
dopisuję fakturę z płatnością gotówka , ale w terminie np. data wystawienia faktury 10-12-2012 termin platnosci gotówka 20-12-2012, pomimo, ze wprowadze termin platnosci przechodząz do wprowadzania wartości faktury , sam się zmienia termin płatnosci na datę wystawienia faktury.po zapisaniu w rejestrze robię modyfikuj opis i ponownie wprowadzam date terminu platnosci i jeszcze raz zapisuję i wtedy nie zmienia |
Odpowiedz |
Dziękuję za informację, w przykładzie jaki Pani mi opisała proponuję zrobić drobne poprawki, a mianowicie: dopisywanie pozycji z kwotami na początku faktury w części opisowej pod słowem opis na drugiej kropeczce. Po dopisaniu pozycji faktury dopiero wypełnić część opisową, czyli formę płatności oraz kwotę zapłaconą.
|
|
Pytanie |
Jeden z klientów użytkujący program Buchalter II przestawił sobie w opcjach rozdzielczość na wyższą co skutkuje tym, ze teraz widzi "czarny ekran" przy wejściu do programu. W jaki sposób można mu pomóc bez podmiany monitora? |
Odpowiedz |
Proszę z dysku C usunąć plik Buchvesa.cfg i wejść do programu, nie powinno być już problemu. |
|
Pytanie |
Czy mogliby Państwo zamieścić na stronie internetowej, zgodnie z tradycją, programu do automatycznego przepisania ustawień wydruków z roku 2012 na rok 2013 dla programu Buchalter WIN? |
Odpowiedz |
Program do automatycznego przeniesienia wydruków programu Buchalter jest już na stronie, w załaczeniu przesyłam Państwu link http://www.grafsoft.com.pl/index.php/id/8 |
|
Pytanie |
przymierzam się do zakupu programu Buchalter II w wersji DOS. Mam parę pytań odnośnie tego programu.
1. Czy jest możliwość księgowania dokumentów przez KPIR by automatycznie były one księgowane w rejestrach vat?(Czy niestety księgowań trzeba dokonywać tylko przez rejestry vat by znalazły one się w KPIR?)
2. Czy jest w programie kontrola numeracji wprowadzanych dokumentów by uniknąć podwójnego księgowania tej samej faktury? |
Odpowiedz |
W programie windowsowym praca jest taka sama jak w programie dosowym, dokumenty do księgi przychodów i rozchodów zaksięguje Pani tylko przez ewidencję vat lub ręcznie bezpośrednio w księdze. Kontrola podwójnego księgowania jest w momencie gdy próbuje Pani zaksięgować powtórnie dany dokument, natomiast kontrola dopisania powtórnie dokumentu zakupu, jest w opcjach ewidencji na 2 stronie, należy na pytanie " Czy sprawdzać powtórne dopisanie dokumentu zakupu" odpowiedzieć na TAK. |
|
Pytanie |
jestem użytkownikiem programu BUCHALTER II i bardzo proszę o informację co oznaczają poszczególne pozycje w ewidencji środków trwałych:
-wartość początkowa zaktualizowana
- wartość dotychczasowa umorzenia
- wartość umorzenia zaktualizowana |
Odpowiedz |
Wartość początkowa zaktualizowana jest to wartość środka trwałego wg stanu na dzień 1 stycznia kolejnego roku obrachunkowego. Dotychczasowa wartość umorzenia jest to kwota dotychczasowych odpisów amortyzacyjnych Wartość umorzenia zaktualizowana jest to wartość środka trwałego na dzień 1 stycznia kolejnego roku obrachunkowego |
|
Pytanie |
Zapomniałem się zapytać, czy można usunąć foldery BAK1, BAK2, BAK3, BAK4, które pojawiły się w Folderze Buchaltera? |
Odpowiedz |
Nic nie należy usuwać z programu poza plikami z roszerzeniem mdx a i te wolno tylko na nasze polecenie, katalogi o nazwie BAK są kopiami tworzonymi przez prpogram i zapisują się tam dane np. z przed archiwizacji czy konwersji. |
|
Pytanie |
Przy dopisywaniu faktury w ewidencji vat zakupy, przy płatności gotówką, pole "czy zapłacono" zostaje na "nie" i trzeba ręcznie wpisywać kwotę brutto i zmieniać obcję na tak, żeby nie odfiltrowało do wystawienia przelewu. Jak to poprawić |
Odpowiedz |
W nowej wersji w opcjach ewidencji na str. 3 jest pytanie "Czy w ewidencji zakupów ustawiać dane o płatności przy dopisaniu?" przy tym pytaniu ma Pani ustawione prawdopodobnie na NIE, jeśli po ustawieniu formy płatności na gotówka czy zapłacono ma być na tak, proszę zmienić daną opcję na TAK. Jeśli na to pytanie ustawimy na NIE, opcja jest przydatna przy obliczaniu korekty zakupów, które wymagają informacji o płatnościach w kartotece KASA.
|
|