BUCHALTER II - program księgowy dla średnich firm Demo - program ksiegowy r2
Widok programu księgowego
 
  FAQ

SZUKAJ: 
 
 


Wszystkie pytania i odpowiedzi, prezentowane na tej stronie, pochodzą z korespondencji pocztą e-mail naszej firmy z użytkownikami programu Buchalter WIN. Wszystkie teksty zamieszczone są bez zmian, z zachowaniem oryginalnej pisowni. Usunięte zostały nazwiska, nazwy firm i adresy naszych korespondentów.

FAQ / Buchalter - 2013 rok / Luty

Pytanie
Witam, proszę o informację w związku ze zmianami, jak można wyłączyć opis kopia/oryginał na fakturze?
Odpowiedz
W Opcjach Ewidencji na str. 2 na pytanie Czy drukować opis ORYGINAŁ i KOPIA należy ustawić na NIE.
 
Pytanie
Witam. Zwracam się do Państwa gdyż nie potrafię sobie poradzić z następującym problemem:Firma X zakupiła wytłaczarki za kwotę netto 25000,00 + Vat = 30750,00. Zastanawiam się gdzie mam wpisać fakturę VAT?Czy od razu wpisuję ją do Księgi czy do rejestru zakupów i kiedy program zapyta czy zaksięgować naciskam "tak" czy "nie"? Rozumiem że jest to środek trwały i należy wpisać go do amortyzacji.
Odpowiedz

Towar należy wprowadzić fakturą do ewidencji zakupów wybierając TYP ZAKUPU: INWESTYCYJNY. Nie księguje go Pani. Następnie należy środek trwały dopisać do Ewidencji Środków Trwałych w module KARTOTEKI-AMORTYZACJA. Środek księguje Pani w miesiącu następnym od daty przekazania z poziomu Amortyzacji. W przypadku dalszych pytań bądź problemów proszę o kontakt.

 
Pytanie
Zajmuję się opieką informatyczną kilkunastu biur i dla tego mam kilka pytań natury technicznej 1. Które pliki można już bezpiecznie usunąć z katalogu danych przykładowego płatnika (lista plików w załączniku) biorąc pod uwagę że Biuro rachunkowe czasami cofa się do dokumentów z 2001 2 Czy istnieje jakaś komenda by serwis baz danych uruchamiał się automatycznie dla wszystkich kontrachentów 3 Czy jeżeli biuro ma kilka komputerów i aktualizacje od Państwa dostaje na cd to czy wystarczy instalować z jednej płyty na wszystkich komputerach z kluczami czy trzeba sprawdzać za każdym razem numery kluczy z licencjami na cd ?
Odpowiedz
Z bazy Buchaltera z dysku jak najbardziej można usunąć pliki indeksowe, czyli wszystkie te które mają rozszerzenie MDX. Dane znajdują w plikach z rozszerzeniem DBF i ich usuwać nie wolno. Serwis bazy danych należy ręcznie uruchamiać z podkatalogu danej firmy z modułu Administrator, nie ma możliwości aby uruchamiał się automatycznie dla wszystkich katalogów. Aktualizacje wysyłane są do konkretnego kodu klucza, w związku z czym należy sprawdzać jaki klucz jest przy danym stanowisku i odpowiednią aktualizację zainstalować.
 
Pytanie
Witam serdecznie,Przed wprowadzeniem aktualizacji 5.16 SB drukowałam PIT-11 oraz VAT-7na oryginalnych drukach.Czy w tej chwili nie ma takiej możliwości?
Odpowiedz
Ze względu na dużą ilość zgłoszeń w wersji 5.17 została przywrócona możliwość wydruków deklaracji Vat-7 oraz PIT-11 na oryginalnych formularzach.
 
Pytanie
Witam, Poproszę o informację gdzie mogę wydrukować zbiorczy roczny PIT do Urzędu skarbowego dot. sumy wpłaconych podatków od umów zleceń.
Odpowiedz
Proszę o sprecyzowanie czy chce Pani wydrukować zaliczki na podatek dochodowy od wypłat, jeżeli tak, to należy wydruku dokonać z KARTOTEKI-PŁACE-LISTA-DRUKUJ-PIT-PIT4R.
 
Pytanie
witam, jeszcze jedno pytanie w opcjach FORMA PŁATNOŚCI jest opcja WYDŁUŻONY TERMIN - czy ta opcja dotyczy f-r z terminem zapłaty powyżej 60 dni? czy program automatycznie wyksięguje z kosztów dokument po 90 dniach od daty wystawienia???
Odpowiedz

Program nie wyksięgowuje automatycznie kosztów, należy robić to ręcznie na podstawie danych zawartych w korektach kosztów. Wydłużony termin płatności nie dotyczy dokumentów z terminem zapłaty powyżej 60 dni, tylko każdego jednego dokumentu gdzie można wprowadzić dowolny termin.

 
Pytanie
Witam! Wgrałem poprawkę nr 17 i od razu wróciłem do 16 bo przestraszyłem się widząc ponowny brak osoby odbierającej dokument.
Odpowiedz
W wersji 5.17 w module EWIDENCJA-OPCJE na 2 stronie zostało dodane pytanie CZY DRUKOWAĆ POLE ODEBRAŁ, po ustawieniu go na TAK pole z podpisem osoby odbierającej będzie widoczny na wydruku faktury.
 
Pytanie
Przy przechodzeniu na rok 2013 Klient wcisnął ESC i nie przeniosły się kartoteki towarów w sprzedaży. W 2012 wyglądało to jak w załączniku a w 2013 jest pustu. Czy wystarczy przekopiować bazę z 2012? Jesli tak to jaką? Dziękuję
Odpowiedz
Za kartotekę towarów na 2013 rok odpowiada plik B5towa13.dbf i po zmianie roku rozrachunkowego w Opcjach Głównych przy wykonywaniu Serwisu w Administratorze program informuje BRAK KARTOTEKI TOWARÓW DLA ROKU 2013.
CZY UTWORZYĆ KARTOTEKĘ NA PODSTAWIE DANYCH UBIEGŁOROCZNYCH. Po zatwierdzeniu pytania spis towarów jest dostępny. W sytuacji gdy spis nie został przeniesiony na nowy rok należy najpierw usunąć z dysku z podkatalogu konkretnej firmy plik B5towa13.dbf oraz B5towa13.mdx, a następnie proszę przeprowadzić w Administratorze Serwis w celu pojawienia się komunikatu.
 
Pytanie
Zamierzam zakupić Państwa oprogramowanie do obsługi sklepu internetowego. W związku z powyższym mam pytania: 1. czy oprogramowanie współpracuje z drukarkami fiskalnymi i jeżeli tak to jakich marek 2. czy oprogramowanie można zintegrować ze sklepem internetowym postawionym na virtuemart. Proszę o pomoc przy podjęciu decyzji z zakupem oprogramowania
Odpowiedz
Program Buchalter jak najbardziej współpracuje z drukarkami fiskalnymi. Na naszej stronie http://www.grafsoft.com.pl/index.php/id/29/ znajdzie Pan wykaz obsługiwanych drukarek. Niestety, ale program nie współpracuje z innymi programami poza Płatnikiem i nie ma możliwości zintegrowania go ze sklepem internetowym. Buchalter przewiduje możliwość rozliczania podatku dochodowego na zasadach ogólnych.
 
Pytanie
Witam, jestem Państwa klientkom, korzystam z programu Buchalter.Proszę o wyjaśnienie, jak powinnam księgować faktury ze stycznia, tak aby wychodziła mi korekta kosztów. Według instrukcji jaką Państwo załączyli wpisuje fakturę, zapisuję, że jest zapłacona/nie zapłacona, wchodzę przez kliknięcie Ctrl+K w rejestr Kasa i co dalej? Mam powiedzmy fakturę z dnia 02.01.13r. płatną przelewem z terminem 2 dni. Zapłacono ją 12.02.13r. Jak to ująć w Państwa programie, tak aby wyszła mi ta korekta kosztów?
Odpowiedz
W korekcie kosztów ZAKUPY-DRUKUJ-KOREKTA KOSZTÓW pojawiają się dokumenty niezapłacone w terminie, jeśli dokument zostanie wprowadzony do ewidencji i uzupełniona zostanie do niego płatność za pomoca CTRL+K nie będzoe on widoczny w korekcie kosztów.
 
Pytanie
Dzień dobry! Pracuję na programie BuchalterWIN wersja 2013.02.W katalogu: kartoteki, płace, lista, suma: program nalicza jakąś kwotę (na jakiej podstawie?) do wypłaty: na konto (przedostatnia pozycja) mimo, że w kartotece pracowników na pytanie: „czy pensje przelewać na konto?” jest zaznaczona odpowiedź „NIE”. Uważam, że cała kwota powinna być umieszczona w ostatniej linijce "gotówką". Nie rozumiem, skąd taki podział? Proszę odpowiedzieć o co tu chodzi i co z tym zrobić, żeby było prawidłowo.
Odpowiedz
Nie jest to błąd, taką systuację powoduje modyfikacja składników na liście płac po jej zapisaniu, po takiej modyfikacji program nie wie czy dodaną kwotę ma przenieść w pole NA KONTO dlatego dla bezpieczeństwa przenosi ją w pole GOTÓWKA.
 


 
buchalter buchalter
stopka l program księgowy 2  

GRAF-SOFT
Al.Jerozolimskie 91
02-001 Warszawa