Pytanie |
Witam, proszę o informację w związku ze zmianami, jak można wyłączyć opis kopia/oryginał na fakturze? |
Odpowiedz |
W Opcjach Ewidencji na str. 2 na pytanie Czy drukować opis ORYGINAŁ i KOPIA należy ustawić na NIE. |
|
Pytanie |
Witam. Zwracam się do Państwa gdyż nie potrafię sobie poradzić z następującym problemem:Firma X zakupiła wytłaczarki za kwotę netto 25000,00 + Vat = 30750,00. Zastanawiam się gdzie mam wpisać fakturę VAT?Czy od razu wpisuję ją do Księgi czy do rejestru zakupów i kiedy program zapyta czy zaksięgować naciskam "tak" czy "nie"? Rozumiem że jest to środek trwały i należy wpisać go do amortyzacji. |
Odpowiedz |
Towar należy wprowadzić fakturą do ewidencji zakupów wybierając TYP ZAKUPU: INWESTYCYJNY. Nie księguje go Pani. Następnie należy środek trwały dopisać do Ewidencji Środków Trwałych w module KARTOTEKI-AMORTYZACJA. Środek księguje Pani w miesiącu następnym od daty przekazania z poziomu Amortyzacji. W przypadku dalszych pytań bądź problemów proszę o kontakt. |
|
Pytanie |
Zajmuję się opieką informatyczną kilkunastu biur i dla tego mam kilka pytań natury technicznej
1. Które pliki można już bezpiecznie usunąć z katalogu danych przykładowego płatnika (lista plików w załączniku) biorąc pod uwagę że Biuro rachunkowe czasami cofa się do dokumentów z 2001
2 Czy istnieje jakaś komenda by serwis baz danych uruchamiał się automatycznie dla wszystkich kontrachentów
3 Czy jeżeli biuro ma kilka komputerów i aktualizacje od Państwa dostaje na cd to czy wystarczy instalować z jednej płyty na wszystkich komputerach z kluczami czy trzeba sprawdzać za każdym razem numery kluczy z licencjami na cd ? |
Odpowiedz |
Z bazy Buchaltera z dysku jak najbardziej można usunąć pliki indeksowe, czyli wszystkie te które mają rozszerzenie MDX. Dane znajdują w plikach z rozszerzeniem DBF i ich usuwać nie wolno. Serwis bazy danych należy ręcznie uruchamiać z podkatalogu danej firmy z modułu Administrator, nie ma możliwości aby uruchamiał się automatycznie dla wszystkich katalogów. Aktualizacje wysyłane są do konkretnego kodu klucza, w związku z czym należy sprawdzać jaki klucz jest przy danym stanowisku i odpowiednią aktualizację zainstalować. |
|
Pytanie |
Witam serdecznie,Przed wprowadzeniem aktualizacji 5.16 SB drukowałam PIT-11 oraz VAT-7na oryginalnych drukach.Czy w tej chwili nie ma takiej możliwości? |
Odpowiedz |
Ze względu na dużą ilość zgłoszeń w wersji 5.17 została przywrócona możliwość wydruków deklaracji Vat-7 oraz PIT-11 na oryginalnych formularzach. |
|
Pytanie |
Witam, Poproszę o informację gdzie mogę wydrukować zbiorczy roczny PIT do Urzędu skarbowego dot. sumy wpłaconych podatków od umów zleceń. |
Odpowiedz |
Proszę o sprecyzowanie czy chce Pani wydrukować zaliczki na podatek dochodowy od wypłat, jeżeli tak, to należy wydruku dokonać z KARTOTEKI-PŁACE-LISTA-DRUKUJ-PIT-PIT4R. |
|
Pytanie |
witam, jeszcze jedno pytanie w opcjach FORMA PŁATNOŚCI jest opcja WYDŁUŻONY TERMIN - czy ta opcja dotyczy f-r z terminem zapłaty powyżej 60 dni? czy program automatycznie wyksięguje z kosztów dokument po 90 dniach od daty wystawienia??? |
Odpowiedz |
Program nie wyksięgowuje automatycznie kosztów, należy robić to ręcznie na podstawie danych zawartych w korektach kosztów. Wydłużony termin płatności nie dotyczy dokumentów z terminem zapłaty powyżej 60 dni, tylko każdego jednego dokumentu gdzie można wprowadzić dowolny termin. |
|
Pytanie |
Witam! Wgrałem poprawkę nr 17 i od razu wróciłem do 16 bo przestraszyłem się widząc ponowny brak osoby odbierającej dokument. |
Odpowiedz |
W wersji 5.17 w module EWIDENCJA-OPCJE na 2 stronie zostało dodane pytanie CZY DRUKOWAĆ POLE ODEBRAŁ, po ustawieniu go na TAK pole z podpisem osoby odbierającej będzie widoczny na wydruku faktury. |
|
Pytanie |
Przy przechodzeniu na rok 2013 Klient wcisnął ESC i nie przeniosły się kartoteki towarów w sprzedaży. W 2012 wyglądało to jak w załączniku a w 2013 jest pustu. Czy wystarczy przekopiować bazę z 2012? Jesli tak to jaką? Dziękuję |
Odpowiedz |
Za kartotekę towarów na 2013 rok odpowiada plik B5towa13.dbf i po zmianie roku rozrachunkowego w Opcjach Głównych przy wykonywaniu Serwisu w Administratorze program informuje BRAK KARTOTEKI TOWARÓW DLA ROKU 2013. CZY UTWORZYĆ KARTOTEKĘ NA PODSTAWIE DANYCH UBIEGŁOROCZNYCH. Po zatwierdzeniu pytania spis towarów jest dostępny. W sytuacji gdy spis nie został przeniesiony na nowy rok należy najpierw usunąć z dysku z podkatalogu konkretnej firmy plik B5towa13.dbf oraz B5towa13.mdx, a następnie proszę przeprowadzić w Administratorze Serwis w celu pojawienia się komunikatu.
|
|
Pytanie |
Zamierzam zakupić Państwa oprogramowanie do obsługi sklepu internetowego. W związku z powyższym mam pytania:
1. czy oprogramowanie współpracuje z drukarkami fiskalnymi i jeżeli tak to jakich marek
2. czy oprogramowanie można zintegrować ze sklepem internetowym postawionym na virtuemart. Proszę o pomoc przy podjęciu decyzji z zakupem oprogramowania |
Odpowiedz |
Program Buchalter jak najbardziej współpracuje z drukarkami fiskalnymi. Na naszej stronie http://www.grafsoft.com.pl/index.php/id/29/ znajdzie Pan wykaz obsługiwanych drukarek. Niestety, ale program nie współpracuje z innymi programami poza Płatnikiem i nie ma możliwości zintegrowania go ze sklepem internetowym. Buchalter przewiduje możliwość rozliczania podatku dochodowego na zasadach ogólnych.
|
|
Pytanie |
Witam, jestem Państwa klientkom, korzystam z programu Buchalter.Proszę o wyjaśnienie, jak powinnam księgować faktury ze stycznia, tak aby wychodziła mi korekta kosztów. Według instrukcji jaką Państwo załączyli wpisuje fakturę, zapisuję, że jest zapłacona/nie zapłacona, wchodzę przez kliknięcie Ctrl+K w rejestr Kasa i co dalej? Mam powiedzmy fakturę z dnia 02.01.13r. płatną przelewem z terminem 2 dni. Zapłacono ją 12.02.13r. Jak to ująć w Państwa programie, tak aby wyszła mi ta korekta kosztów? |
Odpowiedz |
W korekcie kosztów ZAKUPY-DRUKUJ-KOREKTA KOSZTÓW pojawiają się dokumenty niezapłacone w terminie, jeśli dokument zostanie wprowadzony do ewidencji i uzupełniona zostanie do niego płatność za pomoca CTRL+K nie będzoe on widoczny w korekcie kosztów. |
|
Pytanie |
Dzień dobry! Pracuję na programie BuchalterWIN wersja 2013.02.W katalogu: kartoteki, płace, lista, suma: program nalicza jakąś kwotę (na
jakiej podstawie?) do wypłaty: na konto (przedostatnia pozycja) mimo, że w kartotece pracowników na pytanie: „czy pensje przelewać na konto?” jest zaznaczona odpowiedź „NIE”. Uważam, że cała kwota powinna być umieszczona w ostatniej linijce "gotówką". Nie rozumiem, skąd taki podział?
Proszę odpowiedzieć o co tu chodzi i co z tym zrobić, żeby było prawidłowo. |
Odpowiedz |
Nie jest to błąd, taką systuację powoduje modyfikacja składników na liście płac po jej zapisaniu, po takiej modyfikacji program nie wie czy dodaną kwotę ma przenieść w pole NA KONTO dlatego dla bezpieczeństwa przenosi ją w pole GOTÓWKA.
|
|