Pytanie |
wlasnie zgralam aktualizacje buchaltera i mam problem, bo wchodzac w sprzedaz wyskakuje mi blad krytyczny nr -330 nigdy wczesniej po zainstalowaniu aktualizacji nie mialam takiego problemu. |
Odpowiedz |
W celu usunięcia występującego błędu należy usunąć pliki indeksowe, czyli te które mają rozszerzenie MDX z katalogu głównego Buchaltera oraz z podkatalogów firm, a następnie należy przeprowadzić serwis bazy danych w Administratorze |
|
Pytanie |
Proszę o informację jak naprawić następujący problem. Przy jednym z komputerów z Windows XP Home PL z zainstalowaną wersją 5.20 Buchaltera II miesiąc temu zmieniliśmy monitor z CRT na LCD i wszystko pracowało poprawnie. Ponieważ jednak tekst z lewej strony ekranu (kilka liter) chował się poza ekranem, postanowiliśmy zmienić rozdzielczość ekranu w Buchalterze dostosowując ją do rozdzielczości w Windows. Po zmianie ekranu w Buchalterze II z 640 x 480 VGA na 1024 x 768 VESA i po akceptacji informacji, że nowe ustawienia zostaną zastosowane po ponownym uruchomieniu programu zamknęliśmy Buchaltera II. Niestety po ponownym uruchomieniu programu zobaczyliśmy czarny ekran z następującym małym komunikatem " Out of range 18,6 kHz / 23 Hz". Okazało się, że poprzednie wersje obsługujące inne lata w odrębnych katalogach też pokazują ten sam komunikat. Zarówno karta graficzna jak i monitor okazały się sprawne. Były sprawdzane na innych komputerach. Nasze podejrzenie pada na Buchaltera II, który mógł uszkodzić jakiś plik systemowy na przykład ntvdm.exe. Co zatem należy zrobić aby zaistniałą sytuację naprawić zgodnie z Państwa wiedzą i doświadczeniem. 20-ty za pasem, sprawa pilna. |
Odpowiedz |
Po zmianie rozdzielczości w programie bezpośrednio na dysku C stworzył się plik BUCHVESA.CFG, proszę go usunąć wówczas program uruchomi się w standardowej rozdzelczości 640 x 480 vga. |
|
Pytanie |
Proszę o informację odnośnie archwizacji danych z programu Buchalter.
Czy można kopiowac cały katalog wraz z plikami z Buchalterem i czy w
razie awarii wystarczy podmienic z niego pliki ? |
Odpowiedz |
Oczywiście, kopie można robić za pomoca kopiowania całego katalogu Buchaltera na inny dysk lub nośnik np. pendrive i w razie potrzeby podmienić pliki. |
|
Pytanie |
W trakcie księgowania faktur, zauważyłem że w oknie, gdzie wpisuję
pozycje, pokazuje mi, że kontrachent nie jest płatnikiem VAT. W kontrachetach mam go zapisanego jako płatnik VAT. |
Odpowiedz |
Pole " czy nabywca płatnikiem vat" w oknie pozycji dotyczy "odwrotnego obciążenia" jeśli nie posiadacie Państwo takich tranzakcji pole to musi być ustawione "N" |
|
Pytanie |
jestem bardzo zawiedziona tym,że program buchalter nie przenosi do programu platnik list płac- informatyk próbował wg waszych wskazówek to załatwic ale nie jest to mozliwe, nadal pojawia się informacja o błędzie krytycznym, proszę o pomoc- mam wykupione 2 licencje i zadna nie przenosi płac |
Odpowiedz |
Proszę o informację jaką posiadacie Państwo wersję Płatnika, ponieważ w najnowszej wersji Buchaltera eksport jest możliwy tylko do nowej wersji Płatnika, jesli problem jest przy nowej wersji prosze o plik xml, który Państwo importujecie oraz o zrzut z ekranu błędu który pojawia sie przy imporcie.
|
|
Pytanie |
Proszę o informację czy istnieje możliwość utworzenia w systemie dokumentu PIT-11 i PIT-4R. |
Odpowiedz |
Deklaracja PIT-11 znajduje się w module KARTOTEKI-PŁACE-PRACOWNICY-DRUKUJ-PIT11, natomiast PIT-4R w module KARTOTEKI-PŁACE-LISTA-DRUKUJ-PIT4R |
|
Pytanie |
Podczas próby tworzenia exportu z ewidencji zakupów z 2013 r. FV z datą VAT od 01.01.2014 u jednegj mojej klientki wystąpił błąd: Czerwona tabliczka a na niej: Błąd krytyczny Błąd nr -20 Utworzenie zbioru. Zbiór J:\BUCHALT5\STECANN\B5EZEX13.dbf Naciśnij dowolny klawisz. Proszę o pomoc w tej sprawie co powinnam zrobić. |
Odpowiedz |
Komunikat świadczy, że nieprawidłowo Państwo dokonali importu bądź eksportu, być może nieprawidłowo podana jest ścieżka dostępu do katalogu utworzonego na dysku lub rok obrachunkowy importu, proszę ponowić próbę. W przypadku dalszych problemów proszę o kontakt mailowy bądź telefoniczny, może szybciej uda nam się ustalić przyczynę błędu. |
|
Pytanie |
w wydrukach faktur na rok 2014 nie widnieje data wystawienia oraz data
sprzedaży.Po mimo prób zmian w opcjach w ewidencji sprzedaży na rok 2014 data nie widnieje. Natomiast przy zmianie roku na 2013 data jest |
Odpowiedz |
Proszę w parametrach wydruku faktury SPRZEDAŻ-DRUKUJ-DOKUMENT zwiększyć ustawienie górnego marginesu, prawdopodobnie jest tam wpisana za mała wartość. |
|
Pytanie |
Jak zwykle występuje błąd podczas rozpakowywania archiwum buchwin.exe:Błąd CRC w PROG_UPD.LZH Nieoczekiwany koniec archiwum. NALEGAM, ABY AKTUALIZACJE BYŁY WYSYŁANE W NORMALNYM,SPAKOWANYM FORMACIE (np. ZIP jak poprzednio)! |
Odpowiedz |
Najprawdopodobniej błąd u Państwa wynika podczas pobierania aktualizacji, być może przyczyną jest program anywirusowy, wysyłka aktualizacji z serwera jest możliwa tylko jako plik exe ze zmienionym rozszerzeniem ewentualnie w formacie arj. Aktualizacja Zip jest możliwa tylko na Państwa zyczenie bezpośrednio od nas. Wysłana powtórnie aktualizacja zawierała poprawki. W dniu dzisejszym wyslę ja ponownie jako arj, być może to rozwiąże problem jesli nie na przyszłość trzeba pomyśleć o innym rozwiązaniu. |
|
Pytanie |
mam gorąca prośbę o pomoc. Skorzystałam z funkcji księgowania w ewidencji - osobno księgowałam za pomocą klawisza Alt + G sprzedaż oraz osobno zakup. Nie wiem dlaczego ale numeracja jest błędna powtarzają mi się numery, a wydruk z księgi nie jest chronologiczny. Nie wiem jak to poprawić. Próbowałam skorzystać z opcji sortowanie ( klawisz F8 oraz lewy klawisz Alt 7) nadałam numerację 1 dla każdego miesiąca jednak po dokonaniu tej czynności wydruk z księgi nadal jest niechronologiczny. Co mam zrobić. |
Odpowiedz |
Proszę ponownie uruchomić sortowanie księgi, ale tym razem klawiszami F8<ALT+F8 i nadać odpowiednią numerację, jeżeli numeracja nie zmieni się proszę usunąć wszystkie pliki z rozszerzeniem .mdx z katalogu głównego oraz z podkatalogów, następnie proszę uruchomić serwis baz danych w administratorze. |
|
Pytanie |
Piszę w sprawie klienta, który korzysta z Państwa oprogramowania. Do tej
pory używał Systemu Windows XP - na komputerze ma zainstalowane wersje Buchaltera BV1, BV2, BV3, BW4, B3-B4WIN i wersja ostatnia. Nowy system operacyjny to Windows 7 64 bit. Pytanie moje jest takie jak zachować dane aby na nowym komputerze te wszystkie wersje się uruchamiały. Dodam, że klient otrzymał od Państwa nową wersję z kluczem usb (bodajże wczoraj). |
Odpowiedz |
Do nowego klucza została dołączona płyta na której znajdują się 3 wersję programu do odczytu
v. 2007,01 dla lat 2003 - 2006 v. 2012 ,01 dla lat 2007 - 2011 v. 2014,01 dla lat 2012 - 2014
najprościej jest przekopiować całego Buchaltera na nowy komueter (KOPIUJ-WKLEJ) i w to miejsce zainstalować załączone wersje. Dane z bv1, bv2 możliwe sa do odczytu tylko za pomocą programu Dosowego na starym sprzęcie. |
|
Pytanie |
Proszę o pomoc, próbuje wysłać druk PIT 4R. Numer druku się zgadza, po zaimportowaniu danych pojawia się następujący komunikat: Struktura danych xml w tym formularzu uszkodzona . Prawdopodobnie to wynik importu do formularza nieprawidłowego pliku xml. Nie bardzo wiem, co mam robić |
Odpowiedz |
Na stronie MF został zmieniony interaktywny formularz, w najbliższych dniach zostanie do Państwa wysłana aktualizacja w której będzie możliwa wysyłka PIT-4R |
|
Pytanie |
Jak przenieść magazyn z 2013r na 2014r?? |
Odpowiedz |
W celu przeniesienia towarów na nowy rok należy wykonać po wejściu w rok 2014 Serwis w Administratorze, podczas Serwisu pojawi się pytanie "Brak Kartoteki towarów dla roku 2014. Czy utworzyć kartotekę na podstawie danych ubiegłorocznych?", proszę odpowiedzieć na to pytanie TAK. Jeśli za pierwszym razem nie odpowiedzieli Państwo na TAK proszę teraz z katalogu danej firmy usunąć dwa pliki B5towa14.dbf i B5towa14.mdx, a po wejściu do programu należy w danej firmie wykonać serwis.
|
|
Pytanie |
Mamy problem z przenoszeniem środków trwałych z poprzednich lat - w niektórych firmach się nie przenoszą. Jak możemy wybrnąć z tej sytuacji, proszę o pomoc |
Odpowiedz |
Jeśli po zmianie roku z 2013 na 2014 nie przeniosła się kartoteka amortyzacji w takim wypadku należy z katalogu danej firmy usunąć dwa pliki B5amor14.dbf oraz B5amor14.mdx, następnie proszę w danej firmie wykonać Serwis w module administrator, pojawi się pytanie "Brak kartoteki amortyzacji czy utworzyć na podstawie danych ubiegłorocznych" proszę wybrać TAK. |
|
Pytanie |
WITAM MAM PROBLEM Z INSTALACJĄ SIECIOWĄ, ZROBIŁAM: UDOSTĘPNIONE SA KATALOGI NA SERWERZE ORAZ ZMAPOWANY DYSK NA KOŃCÓWCE PRZEINSTALOWANY ZOSTAŁ PROGRAM, PRZY URUCHOMIENIU POKAZUJE BŁĄD KLUCZA, CHODZI KOŃCÓWKA TA KTÓRY JEST WRZUCONY NOWY KLUCZ |
Odpowiedz |
W przypadku podłączenia w sieć 2 programów, muszą one być fizycznie zainstalowane na każdym komputerze, jedynia dane udostępniacie Państwo w sieci. Nie należy przeinstalowywać programu, na którym do tej pory Państwo pracowali, proszę zainstalować ostatnią aktualizację zgodnie z numerem klucza który jest na danym stanowisku podłączony. |
|
Pytanie |
Proszę o podanie jakich ustawień w programie Buchalter trzeba dokonać
przy ksiegowaniu ryczałtu za 2013 |
Odpowiedz |
W module Ewidencja-Opcje należy ustawić odpowiednio na stronie 3/ DOKUMENTY KSIĘGOWAĆ DO. |
|
Pytanie |
gdzie w Buchalterze można ustawić rodzaj drukarki np.na laserową. |
Odpowiedz |
Typ drukarki w Buchalterze Dos lub nazwę drukarki w Buchalterze Win ustawia się w parametrach wydruku bezpośrednio przed wydrukiem. |
|
Pytanie |
Korzystam z programu Buchalter II, zainstalowałam wszystkie aktualizacje i mam taki problem. Przy poleceniu "eksportuj PIT-4R" wyświetla się komunikat: "Nie znaleziono kodu urzędu skarbowego. Popraw dane firmy ADMINISTRATOR/PODATNIK." W danych podatnika wpisany jest urząd skarbowy i nie znajduję miejsca gdzie można by wpisać kod US. Proszę o podpowiedź, co z tym zrobić. |
Odpowiedz |
Proszę w Administratorze w Podatniku wybrać jeszcze raz z listy właściwy Urząd Skarbowy, następnie proszę zapisać klawiszem F2. Poźniej należy ponownie dopisać PIT-4R oraz wykonać eksport. W razie dalszych problemów proszę o kontakt. |
|
Pytanie |
jedna z moich klientek użytkuje Buchaltera II (DOS). Pojawiło się pytanie - jak przerzucić bazę kontrahentów z roku 2013 do katalogu, gdzie zapisywane są pliki z roku 2014 ? Domyślam się, że informacje te są w danych plikach - niestety nie widziałem i obecnie nie mam możliwości spojrzenia nawet na ich listę czy strukturę. Czy mogę taką informację uzyskać od Państwa ? |
Odpowiedz |
Po zmianie roku rozrachunkowego na 2014 baza kontrahentów powinna przejść, plik ten B5khnt.dbf nie posiada roku rozrachunkowego. Po zmianie roku na 2014 proszę przeprowadzić w kaśdej firmie Serwis w Administratorze. Ewentualnie w załączeniu przesyłam link do strony, gdzie znajdą Państwo informację jak założyć nowy rok rozrachunkowy http://www.grafsoft.com.pl/index.php/id/56/ |
|