Pytanie |
Witam, zainstalowałam drugą wersję WIN , ale nie wiem jak ustawic program, aby z poziomu 1 programu było widać zrobione Pit-11 w 2 programie. I czy to jest dobrze, jak te wszystkie deklaracje są widoczne od każdego klienta ( katalogu). Przeciez to jest kompletne nieporozumienie, jak ja wchodzę do każdego katalogu i widze wszędzie to samo, a nie tylko Pity danego klienta. Może ja mam cos źle ustawione w parametrach. Mam kilka firm po 20 pracowników i jak ja się odnajdę w pitach, jak to wszystko jest razem.Pit-4R, Pit28 i P11. Miało nie być problemów z wysyłka w wersji WIN, ale to nic nie daje, ponieważ ja w 1 programie nie widzę deklaracji zrobionych na 2 programie, a mam tylko jeden klucz do wysyłania. Proszę o informacje, jak ustawić te parametry, abym mogła wysyłać Pity zrobione w 2 programie? |
Odpowiedz |
Ponieważ dane widoczne w module e-deklaracje zapisują się w głównym katalogu Buchaltera czyli lokalnie, aby je widzieć na każdym komputerze należ kożystać z katalogu kartotrek wspólnych, czyli na serwrze założyć katalog do tego celu, muszą się tam zjadowac wszystki pliki wspólne czyli tabela podatkowa, parametry płacowe, składniki listy płac, urzędy, czyli krótko mówiąc wszystkie pliki wspólne, plik opdpowiadajacy za e-deklracje to b5dekl.dbf, może to też być główny katalog Buchaltera na sererze o ile jest to również jednostka do pracy. Należy tylko pamiętać, że przy takiej konfiguracji dostęp do danych wspólnych będą mieli wszyscy pracujący w sieci, czyli jeśli ktos dokona zmiany np w parametrach płacowych, zobaczą to wszyscy. Ścieżkę dostępu do katalogu kartotek wspólnych wprowadza się w opcjach głównych programu, na każdym stanowisku.
Natomiast jeżeli chodzi o to że dokumenty z wszystkich firm są widoczne wszędzie to jest to zrobione po to aby użytkownik mógł skorzystać z opcji "Wyślij zestaw", wówczas wysyłane są wszystki dokumenty które nie zostały wysłane. Chcą zobaczyć dokumenty tylko z wybranej firmy proponuję skorzytać z filtrów. |
|
Pytanie |
Jesteśmy w trakcie przechodzenia z Buchaltera II na wersję WIN.Mam pytanie odnośnie wydruków: księgi podatkowej i rejestrów vatowskich. Do tej pory drukowaliśmy na drukarkach igłowych OKI 3320 i 3321.Wydruki księgi i rejestrów robiliśmy w poziomie. W wersji WIN wydruki tworzą się w pionie.Czy, dla tych drukarek OKI, można uzyskać możliwość drukowania w poziomie? |
Odpowiedz |
Proszę w parametrach wydruku (różowa ramka) w linii ORIENTACJA ustawić pejzaż, wydruki będę w poziomie. |
|
Pytanie |
Dlaczego , wysyłając z e s t a w , np. 50 deklaracji VAT muszę 50 razy złożyć podpis? A nie można tak jak w ZUS czy choćby w programie edek - jedn raz i wszytko w zestawie podpisane. |
Odpowiedz |
Sytuacja którą przedstawił Pan w wiadomości poniżej uzależniona jest od posiadanego certyfikatu, nie od programu Buchalter. Jeśli posiada Pan oprogramowanie firmy sigillum sign, można zmienić ustawienie w MENU NARZĘDZIA/OPCJE, jeżeli jest to certyfikat innej firmy, proszę skontaktować się jego z wydawcą. |
|
Pytanie |
Szanowni Państwo. Posiadam program Buchalter WIN. Proszę o podpowiedź jak utworzyć PIT-11 z numerem NIP (pracownik ma jeszcze DG) a nie PESEL (z automatu wskakuje PESEL-kiedyś padało pytanie jaki identyfikator wpisać). Próbowałam nawet wykasowac PESEL a zostawić tylko NIP a program uparcie wykreśla NIP i nie pokazuje wtedy żadnego identyfikatora. Będę wdzięczna za pomoc. |
Odpowiedz |
W programie w danych pracownika na str. 3 jest pytanie "Czy prowadzi działalność gospodarczą" - w sytuacji, gdy na pytanie odpowiemy na TAK na PIT-11 przeniesie się numer NIP, w innym wypadku będzie to numer PESEL. |
|
Pytanie |
Mam mały problem z księgowaniem odpisów amortyzacyjnych w buchalterze win. Pomimo wpisania środka trwałego do ewidencji, w momencie księgowania odpisu amortyzacyjnego wyskakuje mi komunikat, że brak jest środków trwałych podlegających amortyzacji. Proszę o podpowiedź co mam z tym zrobić? |
Odpowiedz |
Przy wprowadzaniu środka trwałego należy zwrócić uwagę na datę przekazania do użytkowania oraz zaktualizowane kwoty wartości początkowej i umorzenia. Środek trwały będzie amortyzowany przez program na podstawie właśnie tych danych. Dlatego bezwględnie należy wypełnić te pola. Amortyzacja jest liczona od miesiąca następującego po miesiącu przekazania do użytkowania, dlatego proszę sprawdzić z jaką datą wprowadził Pan środek trwały a w jakim miesiącu chce Pan go zaksięgować. |
|
Pytanie |
Proszę o informację przy księgowaniu importu usług brak opcji zaznaczenia dodatkowo, że to import z UE, w pkt 3 - kwoty z pozycji 27 i 28 przy imporcie z UE powinny być powtórzone w poz 29 i 30 |
Odpowiedz |
Proszę w pozycjach faktury na pytanie " czy odliczać VAT"? wybrać ART.28 B, taka transakcja będzie wówczas widoczna w wymienionych czterech pozycjach. |
|
Pytanie |
Przy okazji zapytam czy jest możliwość ustawienia korekty w vat po upływie 150 dni? W podatkach w opcjach jest napisane "termin korekty podatku vat od niezapłaconych wierzytelności i należności 150 dni " czy korekta zrobi się automatycznie, czy gdzieś można to ustawić? |
Odpowiedz |
Nie ma możliwości automatycznego sporządzenia korekt należy je w każdym miesiącu przeliczać w menu podatki
|
|
Pytanie |
Witam proszę o informację czy jest możliwe stworzenie załącznika do PIT-u 8AR oraz VAT-7 ZD? |
Odpowiedz |
Jeżeli chodzi o załącznik ORD-ZU do Pit-8 AR to niestety nie ma w Buchalterze stworzenia go, i tutaj należy taką deklarację stworzyć w innym programie umożliwiającym wysyłkę elektroniczną, natomiast jeżeli chodzi o załącznik VAT-ZD to jest taka możliwość w programie z tym, że należy przed obliczeniem każdej deklaracji VAT-7 przeliczyć najpierw korekty. Po przeliczeniu korekt dany dokument będzie widoczny w miesięcznych korektach VAT. Następnie przy obliczaniu deklaracji VAT-7 korekty należy przenieść kombinacją klawiszy Alt + F5. Wówczas pozycja 63 automatycznie zostanie uzupełniona na TAK. Pozwoli to również na automatyczne wygenerowanie załącznika Vat-ZD |
|
Pytanie |
Witam proszę o informację co w ewidencji zakupów VAT oznaczają kolumny s. łącz. netto lub s. łącz. VAT? |
Odpowiedz |
Kolumny oznaczone s.łącz.netto i s.łącz.vat odpowiadają za zakupy które są przeznaczone na sprzedaż tzw, łączoną czyli taką która jest przeznaczona na sprzedaż zwolnioną i opodatkowaną. |
|
Pytanie |
witam, pierwszy raz robię listę płac z tzw przesunięciem , czyli wypłata jest 10-tego następnego miesiąca i nie mogę wpisać daty wypłaty . robię lista nr 1 za m-c 1 i jeśli wpisze datę wypłaty 10.02.15 to jest komunikat , że data poza miesiącem pensji - łączy się to też z zusem który powinien być płacony w marcu poprosze o pomoc. |
Odpowiedz |
Prawidłową formą wystawienia wynagrodzenia za miesiąc styczeń z wypłatą do 10 następnego miesiąca jest: Podaczas wystawiania listy płac wybieramy lista płac np. nr 1 za miesiąc drugi, data wypłaty np. 10.02.09, natomiast w składnikach listy płac np. D11(wynagrodzenia zasadnicze) zakres od-do wpisujemy 01.01.09 do 31.01.09. Wynagrodzienie to, będzie jako koszt w miesiącu lutym, tak samo jak ZUS będzie generowany w lutym z zobowiązaniem do 10-15 marca. Księgowanie ZUS od stycznia tego roku dopuszczalne jest zarówno w miesiącu wypłaty, jak i w miesiącu zapłaty, określacie to Państwo datą wypełnienia i datą zapłaty w ewidencji deklaracji ZUS. Podatek dochodowy od danego wynagrodzenia będzie również płatny w lutym. W przypadku absencji zasada jest taka sama, należy tylko w parametrach płacowych zaznaczyć, aby składniki wynikające z nieobecności były automatycznie przepisywane na listę płac, wówczas podczas jej wystawiania program zada pytanie " czy przepisać składniki wynikające z nieobecności za styczeń " na które należy odpowiedzeć T. |
|
Pytanie |
Przy próbie wysyłki z waszego programu BUCH WIN e-deklaracji, w niektórych prowadzonych przez nas firmach pojawia się następujący komunikat: "errcode (160) weryfikuj (-5) nie można odnależć części scieżki. zapisano w pliku ER.log" Proszę o pomoc, bo dotyczy to nie jednej, a wielu firm i nie pozwala wysłać żadnej deklaracji do urzędu skarbowego. Proszę mi jeszcze napisać, w jaki sposób mogę wysłać zestaw np. 100 deklaracji, żeby nie podpisywać każdej z deklaracji oddzielnie podpisem elektronicznym. |
Odpowiedz |
Proszę spróbować najpierw zmienić nazwę skróconą w module ADMINISTRATOR/PODATNIK, skrócić ją do minimum, i ponownie wygenerować do E-deklaracji. Jeżeli to nie pomoże, to proszę zmienić nazwę katalogu w programie Buchalter w module KATALOGI/MODYFIKUJ/NAZWA KATALOGU oraz na taką samą na dysku w katalogu w którym została dokonana instalacja programu. Jeżeli chodzi o koniecznośś podpisywania każdej deklaracji oddzielnie to jest to uzależnione od ustawień certyfikatu. W certyfikacie firmy Sigillum Sign ustawienie znajduje się w MENU NARZĘDZIA/OPCJE, jeżeli chodzi o certyfikaty innych firm to proszę skontaktować się z producentem w celu uzyskania dokładnej informacji. |
|