Pytanie |
Witam, mam problem w dniu dzisiejszym tj. 30- 09-2015 rok chciałam pobrać w Buchalterze UPO z wysłanych deklaracji VAT-7 za miesiąc 08/2015 okazało się że wystąpił błąd "401" i ,ze deklaracje nie sa wysłane !!!!! Proszę o wyjaśnienie przyczyny, ponieważ ja muszę wytłumaczyć się w Urzędzie Skarbowym. |
Odpowiedz |
W celu poprawnej wysyłki deklaracji Vat-7 należy zainstalować wersję 2015.09 która była wysłana dnia 18 września na maila ze względu na zmianę przez MF wzorów dokumentów elektronicznych. Po zainstalowaniu aktualizacji proszę ponownie przeliczyć deklarację i ją wyeksportować. W dniu dzisiejszym wysyłka aktualizacji 2015.09 została powtórzona. |
|
Pytanie |
Jestem użytkownikiem programu Buchalter II. Dokonałam ulepszenia środka trwałego. Czy mogłabym prosić o wskazówki jak krok po kroku zaktualizować wartość środka trwałego w programie, tak aby prawidłowo dokonywać odpisów amortyzacyjnych. |
Odpowiedz |
Proszę zwiększyć wartość początkową zaktualizowaną o kwotę ulepszenia, dodatkowo w polu Uwagi może Pani wpisać np nr faktury za ulepszenie. Tak dokonany wpis będzie przeliczał prawidłowo odpisy amortyzacji. |
|
Pytanie |
Witam, w jaki sposób wydrukować pierwszą wersje deklaracji VAT, w przypadku, kiedy została zrobiona korekta. Drukuj Archiwum jest ostatnia wersja, a jak odszukać pierwszą wersję ? |
Odpowiedz |
Niestety ale nie ma możliwości wydrukowania pierwszej deklaracji w momencie jak została wydrukowana po niej np. korekta. |
|
Pytanie |
Mogę prosić o instrukcję dodania kolejnego klienta do programu buchalter? Gdy utworzę nowy katalog giną mi wszystkie stare zaksięgowane faktury itp., dopiero po usunięciu nowo utworzonego katalog mogę zobaczyć wcześniej zaksiegowane faktury. Do tej pory na tym programie prowadzona była tylko jedna firma, a teraz syn zaczął prowadzić własną działalność i chciałbym w jednym programie prowadzić dwie firmy moja i syna. |
Odpowiedz |
W module KATALOGI musi Pan utworzyć dwa katalogi, pierwszy katalog dla firmy którą już Pan prowadzi, gdzie w nazwie klienta zawsze wprowadza Pan dowolną nazwę, natomiast w nazwie katalogu należy wprowadzić ścieżkę do katalogu głównego Buchaltera (np. C:\Buch ). W przypadku drugiej, nowej firmy którą chce pan prowadzić, w nazwie katalogu należy wprowadzić nazwę katalogu która została utworzona na dysku w katalogu głównym Buchaltera (np. BASIA ). |
|
Pytanie |
Witam Państwa, chciałam zrobić przecenę jednego produktu - zrobił się cały magazyn chciałam przecenić czyli zmniejszyć cenę starego towaru który zaległa na półkach i zaznaczyłam sobie tan towar i ustaliłam wg kalulatora ręcznego że aż 45% muszę zmniejszyć kwote tego asortymentu - zamiast zmniejszyć powiększyła się wartośc % na wszystkich art w gr A az do nawet 180% jak mam odwrócić ten proces i czy da się to zrobić bez wchodzenia do każdej pozycji magazynowej osobno. NIE ROBIŁAM ARCHIWUM WCZEŚNIEJ wiem zawaliłam - byłam z byt zmęczona by logicznie myśleć a gonił mnie czas bo klient chciał kupić towar... Teraz mam archiwum co dziennie ale jak odkręcić tamtą sprawę, przecież nei jestem pierwsza która tak zrobiła. |
Odpowiedz |
Przykro mi ale nie ma możliwości przywrócenia cen automatycznie, trzeba to wykonać ręcznie. Szkoda że nie ma Pani archiwum, wówczas wystaryczło by je odczytać lub przenieść plik za towary w magazynie. |
|
Pytanie |
Teraz zrobiłam to samo w pracy, ale teraz nie mam tego głupiego komunikatu, ale do Płatnika przeniosło mi tyko samych pracowników RCA i DRA. Co muszę zrobić, zaznaczyć żeby buchalter przenosił do Płatnika pełną deklarację zus pracownicy + własciciel i DRA |
Odpowiedz |
Musi Pani dokonać pewnych zmian w ustawieniach programu i tak: Proszę wejść KARTOTEKI < PŁACE < POMOCNICZE < PARAMETRY < 2 STRONA i na pytania: Czy dołączać składki właściciela do deklaracji Zus pracowników odpowiedzieć TAK, Czy deklaracje właścicieli eksportować do osobnych katalogów odpowiedzieć NIE. Następnie proszę wejść PODATKI< WSPÓLNIK<2 STRONA i tutaj: Czy rozliczać z pracownikami ustawić na TAK. Jeżeli ma Pani obliczony już Zus za właściciela który ma być przeniesiony do Płatnika należy go usunąć i ponownie obliczyć, następnie w kartotekach w module Zus wykonać eksport. Przy prawidłowym ustawieniu powyższych pytań program powinien wyświetlić komunikat że dołączono składki właściciela. |
|