Pytanie |
Mam Państwa program Buchalter II. Ostatnio musiałam sformatować dysk. Następnie zainstalowałam ponownie Windows XP. Mimo, że Buchalter był zainstalowany na dysku D (gdyz mam dwie partycje) nie mozna bylo go uruchomic, więc zainstalowałam go ponownie i wgałam dane z dyskietek. Instalację przeprowadziłam w ten sposób, że najpierw uruchomiłam płytke instalacyjną (wersja 4,71) i następnie wgrałam tylko ostatnią (aktualną) wersję programu
Wszystko jest ok, za wyjątkiem dwóch rzeczy, a mianowice
1. nie mam danych dotyczących urzędów skarbowych
2. nie mam składników do list płac,
Nie wiem co w tej sytuacji mam zrobić, czy może przeprowadzić ponownie instalację przechodząc przez wszystkie wersje programu? |
Odpowiedz |
W programie nie ma składników listy płac i urzedów skarbowych (oraz prawpodobnie jeszcze kilku innych plików), ponieważ aktualizacje ich nie zawierają. Te pliki są w wersji instalacyjnej 4.71, ale wersja 4.8 już ich nie widzi. Między wersją 4.7 i 4.8 przeprowadzana była wcześniej konwersja danych i dlatego wcześniej te pliki miała Pani w programie, ale w tej chwili konwersji już nie wolno przeprowadzać.Przesyłam Pani potrzebne pliku w załączniku. Trzeba je rozpakować i przekopiować do katalogu głównego Buchaltera na dysku. Po ich wkopiowaniu trzeba usunąć z katalogu pliki o takich samych nazwach lub z rozszerzeniem .mdx. Może Pani skorzystać z załączonych plikow lub z tych, które są w katalogu głównym Buchaltera na dysku D. Jeśli korzystała Pani z własnych urzędów skarbowych, a nie firmowych to powinna Pani odszukać plik b3urze.dbf na dysku D i ten plik przekopiować. |
|
Pytanie |
Prosze [...] o informacje odnośnie parametrów uruchomienia BUCHALTERA w
wersji DOS-owej pod WINDOWS XP. Jak powinien byc on uruchamiany oraz jak
należy ustawić środowisko. Na poprzednim komputerze (pod WINDOWS 98) cały
czas własciwie miałam problem z pamieciami - program wyskakiwał z
komunikatem, że jest za mało pamięci. Radziłam sobie tak, ze co chwilę
wracałam do początku programu i ponownie wchodziłam aby coś zrobić. Prosze o
informację, jak to wygląda przy WINDOWS XP - mam nadzieje, że już tych
ograniczeń nie będzie. |
Odpowiedz |
Jeśli chodzi o ustawienia dla Buchaltera to nie ma znaczącej różnicy między systemem 98 i XP. Pamięć podstawowa powinna być ustawiona na min. 590 KB (ale czym więcej tym lepiej), ilość plików do otwarcia na około 100.Jeśli nie robiła Pani tego nigdy to nie ma problemu - można się do nas zgłosić pomożemy. Tak samo powinna była Pani zrobić w przypadku komunikatów o pamięci na Windows 98. |
|
Pytanie |
Czy progarm będzie pracować i zapisywać dane na Pen-drive ? |
Odpowiedz |
Tak. Jeśli chciałby Pan wypróbować program przed zakupem to zapraszamy do ściągnięcia z naszej strony internetowej http://www.grafsoft.com.pl/ wersji demo Buchaltera. Można ją również otrzymać pocztą na płycie CD. |
|
Pytanie |
Odebrałam od Państwa maila, lecz nie otrzymałam załączników.
Proszę o ponowne przesłanie plików aktualizujących wer. 4.87.02. |
Odpowiedz |
Jeśli otrzymała Pani wiadomości, ale nie ma załączników to proszę wejść do programu pocztowego, wybrać Narzędzia - Opcje - Zabezpieczenia (dla programu Outlook) i ustawić Strefa Interntowa - mniejsze bezpieczeństwo, lecz większa fukncjonalność", zapisać zmianę, wyłączyć program pocztowym, włączyć go ponownie i zapisać załączniki. |
|
Pytanie |
Witam! Wersja ta żle liczy Pit-5L.dochód obniża o cały ZUS- pomimo,że
zaznaczyło się aby nie pobierał Funduszu Pracy. Proszę to poprawić. |
Odpowiedz |
Sprawdziliśmy. Nie ma takiego błędu. Prawpodobnie w którymś momencie popełniany jest jakiś błąd przy liczeniu lub opcja "czy dodawać FP do składek na ubezpieczenia" w opcjach podatków jest jednak ustawiona na TAK. |
|
Pytanie |
Witam! Z przykrością muszę powiedzieć, że u mnie opcje są poustawiane na to aby nie dodawał FP, on i tak dodaje. A teraz jeszcze mam jeden problem. Otóż nie transmituje raportu RZA dla właściciela, który ma pracownika na umowę zlecenie, jeśli ma opłacać tylko ZUS 52. Sprawdziłam to już na dwóch podatnikach.W ewidencji deklaracji jest wyszczególniony raport RCA i RZA a do płatnika przechodzi tylko DRA i RCA. Kwoty w DRA uwzględniają składkę na zdrowotne właściciela, ale jak pisałam nie pojawia się w ogóle raport RZA. Nie wiem gdzie tkwi przyczyna.Proszę o pomoc. |
Odpowiedz |
Program nie powiększa składek na ubepieczenia społeczne na PIT-5 o FP, dlatego musi Pani nam dokładnie rozpisać Pani wyliczenia i wyliczenia programu - wtedy być może znajdziemy przyczynę lub przesłać archiwum danych do sprawdzenia. Proszę też sprawdzić a jakiej wersji Pani pracuje (SHIFT + F1 w Podatkach). Jeśli w ZUSie pod RZA jest jedynka, a deklaracji nie ma w Płatniku to musi Pani sprawdzić przede wszystkim raport Płatnika. Przy imporcie gdy będzie krok 6/6 proszę nie wciskać "Zakończ" tylko wejść w "Raport". Program umieszcza tam informację jakiej deklaracji nie chce otworzyć i z jakiego powodu lub jakiej osoby nie chce umieścić na jakiejść dekalarcji i również podaje powód. Jedynka przy RZA oznacza, że Buchalter wygenerował RZA, a jeśli nie ma tej deklaracji w Płatniku to znaczy, że Płatnik nie chce jej otworzyć z pliku .kdu. |
|
Pytanie |
W wolnej chwoli dochodziłam błędu jaki popełniam przy wyliczaniu P-5 i nie znajduje, a co najgorsze to to, że do marca było dobrze.Opcje są ustawione tak jak trzeba a program i tak u każdego z moich klientów dolicza FP do składki na ub. społ. w zakładce "Podatek dochodowy za 2005 rok" od 01 do 03/2005 składka ZUS wstawia 502,56 zł., a od 04/2005 wstawia 532,58 zł.
Jeżeli chodzi o raporty, to już doszłam- w opcjach podatki w kartotece wspólnika wstawiałam jako drugi identyfikator Regon i wtedy taki raport nie przechodził do Płatnika oznaczony jako błędny bez drugiego
identyfikatora. Jeżeli wstawię pesel-przechodzi. Wersja podatków jest ta ostatnia 487.02.Pozdrawiam i czekam na pomoc odnośnie wyliczania Pit-5 a dokładnie składki 51. |
Odpowiedz |
To jednak jest błąd przy liczeniu. Jeśli są takie składki jak Pani podaje to wszystko jest jak najbardziej w porządku i FP nie jest doliczany.Proszę spojrzeć na szare rubryki na zrzucie ekranu, który załączam. Kwoty 502.56 zł i 532.58 zł to składki na ubezpieczenia społeczne bez FP pracy (który ma Pani podany zaraz obok). Emerytalne + rentowe + wypadkowe + chorobowe = odpowiednio 502.56 zł lub 532.58 zł. Wypadkowe liczone oczywiście przy stopie = 1,93 %. Dodatkowa informacja: na PIT-5 można sobie odliczyć składki z poprzedniego miesiąca, czyli zasada jest taka, że w styczniu pytanie z opcji podatków "Czy składki na ubezpieczenia pobierać z deklaracji ZUS za poprzedni miesiąc?" powinno być ustawione na NIE (program wtedy pobierze składki ze stycznia, ale wszystko będzie prawidłowo, ponieważ są to te same składki co w grudniu roku poprzedniego), a od lutego trzeba ustawić to pytanie na TAK. Wtedy program automatycznie będzie pobierał składki z poprzedniego miesiąca, czyli:
Styczeń -> 502.56 zł (z grudnia, choć de facto ze stycznia - jest to konieczne, ponieważ bazy za poszczególne lata "nie widzą się") Luty -> 502.56 zł (ze stycznia) Marzec -> 502.56 zł (za luty) Kwiecień->532.58 zł (za marzec) Maj -> 532.58 zł (za kwiecień)
i tak dalej. Wszystko jest u Pani w porządku. FP nie jest doliczany. |
|
Pytanie |
Mam problem po przegraniu wszystkich katalogów Buchaltera na nowy dysk (ze starego na płytkę CDR, później z płytki na nowy dysk) pojawiają się różne błędy z różnymi numerami i nazwami katalogów i nie można wykonać serwisu danych.
Proszę o wskazówki w celu usunięcia ww błędów. |
Odpowiedz |
Nie napisał Pan jakie to błędy (numery) i jaka była ich dokładna treść.Niemniej jeśli program był wypalany na płycie a jednym z pojawiających się błędów jest błąd 930 to musi Pan zmienić atrybuty wszystkich plików Buchaltera (na początku w katalogu głównym, następnie - jeśli błędy pozostaną w podkatalogach firm). Atrybut powinien być ustawiony na "archiwalny", a w tej chwili jest "tylko do odczytu", ma ustawione oba atrybuty lub żaden. Jeśli chciałby Pan uniknąć takiego problemu w przyszłości to należy program przed wypaleniem spakować. |
|
Pytanie |
Zakupiliśmy nowy komputer.Zainstalowany jest windows 98.Karta grafiki Geforce 5200.Po uruchomieniu buchaltera pojawia się napis „OK.” i mruga kursor .Program nie startuje.Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? |
Odpowiedz |
Proszę o podanie większej ilości informacji: - Od kiedy dokładnie występuje problem ? Czy od momentu zainstalowania programu na nowym komputerze, czy na tym komputerze program już się uruchamiał a czarny kursor zaczął się pojawiać nagle ? Jeśli nagle to co się zmieniło w komputerze/systemie/sprzęcie ? - W jaki sposób uruchamiany jest program (ikona, dysk). Jeśli przez ikonę to jak ustawione są własciwości ikony (sposób otwierania w zakładce 'Ekran"?). Jesli ustawione jest okno proszę ustawić na pełny ekran. Czy program uruchamia sie bezpośrednio z dysku ? - Jaka wersja jest uruchamia i jaki jest podpięty klucz ? Jeśli jest taka możliwość proszę sprawdzić klucz na innym komputerze oraz proszę ściągnąć z naszej strony internetowej http://www.grafsoft.com.pl/ wersję demo programu i uruchomić ją raz normalnie, a drugi raz w trybie awaryjnym. Proszę także sprawdzić, czy pełna wersja pracująca z kluczem uruchamia się w trybie awarynym systemu. |
|
Pytanie |
Dziekuje za wskazówki. Problem został rozwiązany. Należało w opcjach pliku BV3.exe w zakładce właściwości->Ekran ustawić „Pełen ekran” i po problemie. Jeszcze raz dziękuje. |
Odpowiedz |
|
|
Pytanie |
iestem legalnym użytkownikiem waszego programu.Wystawiłem fakturę z blednym numerem , muszę wystawić fakturę korygującą , ale nie umiem zapisać zmiany numeru . nie mogę też podmienić faktur , muszę wystawić jakiś dokument , może jest możliwość zrobić to za pomocą innego dokumentu. Za odpowiedż z góry dziękuje |
Odpowiedz |
Jeśli pomylił się Pan w numerze to powinna zostać wystawiona nota korygująca. Bloczki z notami można zakupić w sklepach zaopatrujących biura.W Buchalterze jest możliwość drukowania noty korygującej, ale w zakupach (ponieważ w zasadzie to właśnie przy fakturach zakupowych jest potrzebna). Dane na nocie uzupełniają się automatycznie na podstawie faktury, do której jest wystawiana, dlatego raczej nie może Pan z niej skorzystać. |
|
Pytanie |
numer_programu: ...
wersja_programu.: 4.60
system_operacyjny: Windows XP Prof.
opis problemu: nie mogę zainstalować programu Buchalter . W takcie instalacji pokazuje sie informacja o wymaganych 10MB miejsca na dysku |
Odpowiedz |
Prawpodobnie pojawia się komunikat "brak dysku z wystarczjącą ilością miejsca". Niestety wersja 4.60.10 nie zainstaluje się na XP. Jest to wersja sprzed 7 lat. Instalacja to właściwie rozpakowanie plików więc może Pani to zrobić ręcznie (czyli przekopiować całą zawartość dyskietek do pustego katalogu na dysku i rozpakować jednym z programów dekompresujących format LZH (np. WinRAR, Windows Commander). Nawet mając już Buchaltera na dysku nie będzie go Pani mogła uruchomić. Można jedynie spróbować to zrobić za pomocą programu, który dołączam. Program LPT2NT najlepiej umieścić w katalogu głównym Buchaltera i w tym samym katalogu utworzyć plik typu .BAT np. buch.bat. W pliku buch.bat wpisujemy polecenie uruchomienia najpierw LPT2NT.exe pomiżej np bv9.exe. Buch.bat będzie uruchamiał najpierw LPT2NT.exe (który musi być uruchomiony przed programem), nastepnie daną wersję Buchaltera.Jest to tylko próba i może się nie powieść. Jeśli będzie Pani zainteresowana uaktualnieniem programu prosimy o wiadomość. |
|
Pytanie |
Mam taki problem: do tej pory jednego z moich klientów, rozliczałem bez pracowników, w maju br. została zatrudniona jedna osoba - pracownik pełen etat.
Od stycznia do kwietnia br import tego klienta (indywidualnie) przebiegał prawidłowo. Po sporządzeniu raportu ZUS w kartotece płac, wyświetlił się komunikat o dołączeniu składek ZUS właściciela. Export danych został dokonany do osobnego folderu.
W Podatki\Wspólnik\Dane osobowe - PESEL jest wypełniony. W kartotece płac zaznaczone jest, że właściciel rozlicza się razem z pracownikami na wspólnej deklaracji.
Podczas importu PR050501 dla tego klienta Raport w Płatniku wykazał jedną pozycję pominiętą z powodu braku danych identyfikacji ubezpieczonego. Brak tych danych związany jest właśnie z pominięciem właściciela podczas importu.
Proszę o jakąś podpowiedź, gdyż problem dotyczy tylko tego jednego klienta. W przypadku pozostałych klientów, którzy rozliczają się razem z pracownikami, ten problem nie występuje. |
Odpowiedz |
Proszę sprawdzić, czy w danych wspólnika na 2 stronie ptyanie "Czy rozliczać z pracownikami" również jest ustawione na TAK. Jeśli nie, to trzeba zmienić i jeszcze raz policzyć ZUS w Podatkach i w Kartotekach. Jeśli jest to proszę sprawdzić, czy są uzupełniony identyfikator dla właściciela (1 strona danych). |
|
Pytanie |
Jak opisałem poniżej, "Czy rozliczać z pracownikami" ustawione jest na TAK.
Identyfikator dla właściciela ustawiony jest na P
Różnych wariantów już próbowałem, ale żaden nie skutkuje, usuwałem nawet pliki z rozszerzeniami BAK i MDX. Niestety nic nie pomaga, dalej jest ten sam kłopot. |
Odpowiedz |
Jak opisałem poniżej, "Czy rozliczać z pracownikami" ustawione jest na TAK.
Ale napisał Pan, że "W kartotece płac zaznaczone jest, że właściciel rozlicza się razem z pracownikami na wspólnej deklaracji". Jak ustawione jest pytanie "czy rozliczać z pracownikami" w danych wspólnika ? (2 strona) W którymś momencie robi Pan błąd. Albo opcje były zmieniane, a nie był ponownie generowany ZUS albo przez przypadek otwierany jest niewłaściwy plik.
- proszę sprawdzić i ustawić jeszcze raz oba pytania o rozliczanie z pracownikami na TAK ( w Parametrach Płacowych oraz w danych wspólnika). - sprawdzić czy w danych wspólnika, danych podatnika (dla osoby fizycznej) i w danych pracownika wpisane są wszystkie numery dokumentów i ustawione są identyfikatory - usunąć z dysku wszystkie wygenerowane do tej pory ZUSy dla tej firmy za ten miesiąc, tak samo z Buchaltera - wejść do Podatków, wygenerować ZUS dla wspólnika - nie eksportować - wejść do Kartotek, wygenerować ZUS, eksportować - zaimportować plik .kdu do Płatnika |
|
Pytanie |
Dziękuję za informację, wczoraj wieczorem poradziłem już sobie z tym problemem. Okazało się, że wcześniej pracownica sporządziła i wyexportowała ZUS tylko dla właściciela. Po zauważeniu swojej pomyłki dokonała sporządzenia ZUS w kartotece płace i stąd to całe zamieszanie. Jak usunąłem ZUS u właściciela i w płacach, a następnie od nowa sporządziłem ZUS-y, to wszystko utworzyło się prawidłowo i Płatnik nie wykazał już tego błędu, o którym wcześniej napisałem.
Niemniej jednak serdecznie dziękuję za podpowiedź, mam nadzieję, że nie będę musiał z niej korzystać w przyszłości.
Potwierdziła się stara maksyma: nie popełnia błędów tylko ten, który nic nie robi. |
Odpowiedz |
|
|
Pytanie |
Planuję ponowną instalacje na komputrze systemu operacyjnego (łacznie z
formatowaniem dysku). Czy po przeinstalowaniu systemu mam zainstalować
ponownie od razu ostatnią wersję Buchaltera II wer. 4.87, czy są potrzebne
wersje poprzednie ? |
Odpowiedz |
Prosimy o podanie numeru programu lub/i danych firmy, na którą zarejestrowany jest program oraz informacji jakie lata będzie Pan chciał odczytać na Buchalterze ? Czy będzie formatowany tylko dysk systemowy czy wszystkie dyski ? |
|
Pytanie |
Dzien dobry. podaje dane uzupełniajace: [...]. Informacji będzie stosunkowo niewiele bo z dwóch lat i dotyczą one działalności jednoosobowej. Program zainstalowany jest na jednym lokalnym PC i jego dysk będzie formatowany. |
Odpowiedz |
Buchalter nie instaluje się w systemie, więc można zrobić kopię całego katalogu. Jeśli na komputerze jest tylko jedna partycja i to ona będzie formatowana to może Pan zrobić kopię całego katalogu Buchaltera np. na płytę CD (po wcześniejszym spakowaniu). Jeśli jest kilka dysków a formatowany będzie tylko dysk systemowy to można przekopiować katalog Buchaltera na inny dysk, a po wgraniu systemu przekopiować go z powrotem na dysk systemowy (albo zostawić na innym dysku, ponieważ tak na prawdę nie ma znaczenia, z którego dysku będzie uruchamiany program).Można również zrobić archiwa danych i zainstalować program od nowa, a potem odczytać dane z dyskietek.Do ponownego zainstalowania programu potrzebna jest wersja instalacyjna oraz ostatnia, jaką Pan ma lub z jakiej korzysta. Może to być wersja 4.87. Jeśli zapisywał Pan aktualizacje Buchaltera na dysku, który będzie formatował to również dobrze byłoby zrobić ich kopię, bo być może będą w którymś momencie potrzebne. |
|
Pytanie |
Dostałam płytę z nakładka programu Buchalter, nie moge go zainstalowac ponieważ sciezka dostepu jast na dysk C, ja mam zainstalowany program na dysku D Co moge zrobić Czy będę musiała mieć nowa połytę ze ścieżka na D wyswietla mi sie ionformacja o małej ilości miejsca na dysku 6,16gb |
Odpowiedz |
Przede wszystkim musi Pani instalować aktualizację plikiem instnt.exe. Jest to instalator do dysków o dużej pojemności. Jeśli po włożeniu płyty instalacja włącza się automatycznie to proszę wejść w Mój Komputer - podświetlić płytę - wcisnąć prawy klawisz myszy - wybrać "Eksploruj" i uruchomić plik instnt.exe.W czasie instalacji musi Pani zmienić dysk. Robi się to przy pomocy klawisza TAB. Używając tego klawisza proszę przejść do okna z dyskami i straszłką wybrać właściwy dysk. Potem wrócić klawiszem TAB na Instaluj i wcisnąć Enter. W czasie instalacji powinna też Pani wyłączyć opcję "czy modyfikować config.sys ?". Również trzeba na nią najechać klawiszem TAB, następnei wcisnąć Enter (ma nie być "krzyżyka"). |
|
Pytanie |
Tworząc listę płac za m-c maj, chcę wpisać datę wypłaty 03.06.2005r. Program
takiego wpisu nie przyjmuje .
Proszę o radę. |
Odpowiedz |
Data wypłaty musi zawierać się w miesiącu listy. Nie można wpisać czerwcowej daty wypłaty dla listy majowej. Jeśli pensja jest wypłącana w czerwcu to jest to już pensja czerwcowa i taką powinna mieć datę. Może Pan oczywiście wpisać składniki z datą majową (np. D11 od 01.05.05 do 31.05.05), ale data listy musi być czerwcowa.Zachęcam do przeczytania na czym polegają wprowadzone do programu zmiany w opisie do aktualizacji. Można go znaleść w katalogu głownym Buchaltera, w pliku .doc. |
|
Pytanie |
Jedno z biur rachunkowych zwróciło się do mnie o zsieciowanie 2-ch komputerów tak by była możliwość pracy na programie Buchalter II i ZUS. Po rozmowie z osobą z Państawa firmy dowiedziałem się, że trzeba zakupić drugi program z kluczem. Tak więc właścicielka firmy zakupiła natychmiast 2-gi program na następne stanowisko.
W między czasie dostałem maila z instrukcją dokładną jak to zrobić by połączyć bazę tych dwóch programów i można było na nich pracować.
Sama sieć działa bez problemów. Dysk z danymi na komputerze głównym zmapowałem. Na komputerze nr 2 zainstalowałem wersję programu (tą co przyszła-najnowsza) a na głównym zaktualizowałem.
Zrobiłem pełne udostępnianie, po zmapowaniu przydzieliłem literkę - w moim przypadku to "F". Uruchomiłem Program i w funkcji KATALOGI podałem nazwę "F"
I niestety nic. Dopisałem Klienta t.z.w "Jan Kowalski" i katalog "F:" potem "F:\" i nic. Żadnych komunikatów że nie działa i zły katalog. Nie wiem czego szukać.
Zrobiłem nawet tak jak na innych programach księgowych tzn. W właściwościach ikonki programu ścieżkę dostępu do katalogu głównego podałem "F:\BUCH" czyli link do sieciowego-zmapowanego dysku i też to nic nie dało.
Nadmieniam że są to 2 Windowsy 98 SE |
Odpowiedz |
Odpowiem na Pana pytanie abstrahując od podanych przez Pana ścieżek. Tak będzie mi prościej. Zakładamy, że dane firmy są na "starym Buchalterze" i tam zostaną. Ten komputer jest serwerem. Ponieważ firma prowadzi usługi księgowe to zakładamy, że na Buchalterze jest wiele katalogów. Przyjmijmy, że Buchalter jest zainstalowany na dysku C w katalogu BUCH, czyli C:\BUCH. Podkatalogi z firmami zakłada się w ten sposób, że po wejściu w "Katalogi" robimy Dopisz i wpisujemy nazwę firmy dowolną oraz nazwę katalogu (maksymalnie 8 znaków) np. FIRMA, DANE lub inaczej. Nazwy tych podkatalogów może Pan sprawdzić w Buchalterze (w katalogach). Jeśli przy jednej z firm będzie napisane "nazwa katalogu: DANE" to znaczy, że dane tej firmy znajdują się w C:\BUCH\DANE. Jeśli wiemy, gdzie jest zainstalowany Buchalter i gdzie znajdują się dane firm to zaczynamy mapować dyski. Ustalamy, że dysk C serwera (czyli ten, na którym jest Buchaltera) będzie widoczny na drugim komputerze (kliencie) jako F:Na kliencie instalujemy nowego Buchaltera i po wejściu do programu (który jest na razie pusty) zakładamy pierwszy katalog. Nazwa firmy dowolna (choć dobrze, żeby była taka sama jak na serwerze) a w nazwie katalogu - w przypadku naszego przykładu - wpisujemy F:\BUCH\DANE . Jeśli dane są w tym podkatalogu ( a są, bo to sprawdzaliśmy na serwerze) to program na pewno je zobaczy. Warto jednak sprawdzić, czy na pewno ustawiony jest ten sam rok rozrachunkowy. Jeśli to będzie inny rok to tylko część danych będzie widoczna. Musi Pan również mieć pewność, że dane z serwera są w wersji 4.8 (czyli że sa to pliki zaczynjące się na B3...). Jeśli na serwerze pracuje Pan na wersji np. 4.7 to v.4.8 nie zobaczy tych danych. W Pana przypadku ścieżka jest podawana do katalogu głównego Buchaltera, a w przypadku tej firmy prawpodobnie danych tam nie ma. Dane zapisują się w katalogu głównym jeśli użytkownik nigdy nie założył żadnego katalogu w Buchalterze. W przypadku biur rachunkowych, w których prowadiz się wiele firm zakładane są podkatalogi i dane zapisują sie w tym podkatalogach. |
|
Pytanie |
Chciałbym otrzymywać wiadomość sms na telefon w sieci ERA o nadejściu wiadomości mail, zamiast tego otrzymuję następującą wiadomość e-mail
----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<[numer telefonu]@eranet.pl>
(reason: 550 5.1.1 unknown or illegal alias: [numer telefonu]@eranet.pl)
----- Transcript of session follows -----
... while talking to ....eranet.pl.:
>>> DATA
<<< 550 5.1.1 unknown or illegal alias: [numer telefonu]@eranet.pl
550 5.1.1 <[numer telefonu]@eranet.pl>... User unknown
<<< 554 5.5.0 No recipients have been specified. |
Odpowiedz |
Zakładamy, że numer telefonu został wpisany prawidłowo. Aby mogło działać powiadamianie musi Pan mieć uruchomioną usługę poczty elektronicznej (konto e-mail) w Pana sieci komórkowej i na tym koncie włączone powiadamianie SMS. Serwer Ery odpowiada, że takie konto nie istnieje, więc prawpodobnie nie dopełnił Pan tego. W Erze ta usługa nie jest dostępna dla każdego, trzeba ją uaktywnić. |
|
Pytanie |
Otrzymałem mailem aktualizacjie ale jest [...] problem
Zrobiłem wszystko w/g instrukcji teraz da sie wejść do programu, tylko ze
nie ma w nim katalogów firm, proszę o informacje co mam zrobić? Sprawa bardzo pilna. |
Odpowiedz |
Prawpodobnie wgrał Pan aktualizacje w puste, nowe miejsce na dysku, a nie tam, gdzie faktycznie znajduje się Pana program. Jesli wchodzi Pan do Buchaltera przez ikonę na pulpicie to proszę ją podświetlić, wcisnąć prawy przycisk myszy i wybrac własciwości. Po wejściu w zakładkę "Program" prosze sprawdzić jaka wpisana ścieżka w polu "katalog roboczy". Na tym dysku i w tym katalogu jest pana Buchalter. Potem prosze ponownie uruchomić instalację i wybrac odpowiedni dysk i katalog (po oknach poruszmay się klawiszem TAB). |
|
Pytanie |
Niestety to nie to, plik startowy jest w dobrym miejscu.
Napisze jak zawsze robie aktualizacje.
Program buchalter u nas jest na serwerze, który nie ma ani monitora ani klawiatury, dlatego podczas normalnej instalacji w tym oknie DOSowym nie ma mozliwości wybrać dysku sieciowego.
Dlatego zawsze robiłem tak:
Instaluje aktualizacje na swoim komputerze dysk C katalog buch, potem wszystkie pliki z katalogu buch kopiuje do własciwego miejsca gdzie jest program Buchalter zasępując stare. Zawsze tak robiłem i było wszystko OK.
Nie jestem informatykiem mam nadzieje że w miare zrozumiale napisałem.
Może te pliki mailem żle przyszły z jakimś błędem może jeszcze raz przesłać. |
Odpowiedz |
Prawpodobnie w czasie instalacji aktualizacji nie wyłączył Pan opcji "Czy uruchomić po instalacji ?". W efekcie program, zainstalowany w nowe miejsce na dysku, utworzył pusty nowy zbiór b3kata.dbf. Pan następnie przekopiował wszystkie pliki z katalogu głównego tego zainstalowanego Buchaltera to katalogu głównego swojego Buchaltera. System na pewno pytał Pana, czy zastąpić pliki podając datę utworzenia i rozmiar, Pan prawpodobnie kazał zastąpić wszystkie. W tej chwili może Pan jedynie spróbować znaleść gdzieś na dyskach plik z wykazem katalogów b3kata.dbf (być może kto w Państwa firmie robił ostatnio jakąś kopię Buchaltera) lub wpisać katalogi ręcznie. Proszę sprawdzić rozmiar i datę utworzenia pliku b3kata.dbf w katalogu głównym Pana właściwego programu. Może Pan też na probę usunąć plik b3kata.mdx i sprawdzić, czy katalogi "pojawiły się", ale myślę, że raczej ich nie będzie. Proszę też ewenatulnie poszukać pliku b3kata.bak - jeśli będzie to być może będzie możliwość odzyskania listy katalogów. Przy następnych aktualizacjach musi Pan pamiętać, żeby wyłączyć opcję uruchamiania programu po instalacji. Wtedy w katalogu głównych z którego będzie Pan przerzucał pliki będą tylko te zbiory, które zawiera aktualizacja. |
|
Pytanie |
Udało się, znalazłem archiwizacje z przed miesiaca i skopiowałem ten plik.
Recznie dopisałem tylko kilka firm dodanych w czerwcu i jest OK.
Bardzo dziękuje za pomoc. |
Odpowiedz |
|
|
Pytanie |
Zwracam się z prośbą o przesłanie mi aktualnej pełnej instrukcji użytkowania programu Buchalter II (nr licencji...), najlepiej w pliku worda. |
Odpowiedz |
Instrukcja obsługi dostępna jest w w formie książki i kosztuje 15 zł netto. Jeśli będzie Pan zainteresowany to prosimy o potwierdzenie zamówienia - instrukcja zostanie wysłana za zaliczeniem pocztowym (+ koszt wysyłki). |
|
Pytanie |
Proszę o informację w jaki sposób (w którym miejscu) muszę zaznaczyć aby
uzyskać przelew podatku na jednej kartce czyli tylko dwóch odcinków - taką
ilość wymaga
mój bank. W chwili obecnej każde wystawienie przelewu kosztuje mnie drugą
kartkę papieru a więc drukuje czterodcinkowy przelew. |
Odpowiedz |
Powinna Pani wejść w opcje przelewów (na początku programu, obok opcji głównych) i ustawić ilość odcinków na 2. |
|
Pytanie |
Bardzo dziękuję za szybką reakcję, ale niestety tak mam ustawione i nadal drukuje na kartce 1 - 2 odcinki - dla odbiorcy i dla zleceniodawcy a na kartce 2 - 2 odcinki dla banku odbiorcy i dla banku zleceniodawcy. Wystarczą tylko 2 odcinki - dla zleceniodawcy i dla banku zleceniodawcy a tak nie jest.
Opiszę jak mam zaznaczone - spisałam z ekranu.
OPCJE PRZELEWY 2001
PRZELEW ZWYKŁY
Czy drukować na oryginalnych formularzach. T/N ? N
Ilość odcinków formularza .... 2/4? 2
'
PRZELEW PODATEK
Czy drukować jako przelew zwykłt ... T/N/ T
'
PRZELEW ZUS
'
Czy to jest prawidłowo? |
Odpowiedz |
Ma Pani ustawiony wydruk na zwykłym formularzu. Już od jakiegoś czasu w Buchalterze aktualizujemy tylko wydruki na oryginale i tak powinna Pani drukować. Stare wydruki (w całości) zostały dla tych użytkowników, którzy czasami jeszcze ich do czegoś potrzebują, ale nie nalezy ich już tak na prawdę używać. Oryginalny formularz to dwa (lub cztery) odcinki na kartce A4 - można je kupić w lepszych sklepach zaopatrujących biura. To są specjalne formularze do drukarek. Buchalter będzie Pani nadrukowywał tylko treść przelewu w odpowiednich miejsach na formularzu. |
|
Pytanie |
Gdzie w programie można ustawić niezmienną stawkę ubezpieczenia
zdrowotnego (52). Stawka ta jest niepodzielna i nie ulega zmianie w
wypadku choroby osoby prowadzącej działalność. |
Odpowiedz |
Proszę ustawić w opcjach podatków (Podatki - Opcje) pytanie "czy obniżać składkę na zdrowotne za okres przerwy" na NIE. W tej chwili ma Pan prawpodobnie ustawione na TAK. |
|
Pytanie |
Proszę o informację skąd pobrać (WWW) i jaki program
do rozpakowania plików ZIP d1, d2, i d3.
:))) |
Odpowiedz |
Jeśli ma Pan na myśli wersję demo programu dostępną na stronie to są to samorozpakowujące się pliki .exe. Wystarczy kliknąć na każdym plik dwa razy lewym klawiszem myszy lub wybrać plik i wcisnąć Enter. Jeśli z jakichś powodów pliki nie mogą się rozpakować to mozna je też rozpakować "ręcznie" np. WinRARem. |
|
Pytanie |
Moje pytanie brzmi.
Jakie parametry należy ustawić aby program automatyczne wyliczał wartość urlopu po wpisaniu dni przebywanych na urlopie. |
Odpowiedz |
Urlop należy wpisać tylko do nieobecności w celach ewidencyjnych i statystycznych. Program nie będzie go przenosił na listę płac, ponieważ zwykly urlop jest pełnopłatny. Pracownik otrzymuje za niego normalne wynagrodzenie. |
|
Pytanie |
Z przyjemnością korzystamy z nowej wersji Państwa programu, w której
znalazło się wiele bardzo przydatnych zmian. Mamy jednak pewna prośbę.
Dotyczy ona powiązania daty wypłaty wynagrodzenia, którą należy wpisać przy
tworzeniu listy płac z miesiącem, który wskazuje się tworząc taką listę.
Np. aby sporzązić listę wskazuje się : nr listy 1 miesiąc 6 wtedy "automatycznie"
wypłata musi być dokonana w czerwcu. Prośba nasza dotyczy właśnie umożliwienia,
powiązania miesiąca np. 6 czyli czerwca z wypłatą w lipcu np.10 lipca. Dla nas takie rozwiązanie
oznacza, że wypłata dotyczy czerwca ale dokonywana jest w lipcu. Jest to pozostałość po okresie poprzednim
kiedy ZUS oraz PIT-4 płaciło się w miesiącu fizycznej wypłaty wynagrodzenia a w
koszty zarachowywało memoriałowo czyli w okresie, którego to dotyczyło.
Zmiana w trakcie roku sposobu numerowania list jest dla nas ogromnym utrudnieniem
w sytuacji gdy co miesiac sporzadzamy listy płac dla ok.200-tu firm i zdarzeń
różnych bywa tu mnóstwo. Przesunięcia wypłat nie wynikają bowiem czasami
z regulaminów wynagradzania tylko np. z niewypłacalności pracodawcy. Bo bywa i
tak, że nagle pracodawca otrzymuje pieniądze i wypłaca wynagrodzenie w lipcu
za luty i marzec. Wtedy nawet pracownik, gdy ma napisane, którego miesiaca
dotyczy to wynagrodzenie może sobie kolejne wypłaty lepiej skontrolować. Nie
wspominając o organach kontrolnych, które gdy przychodzą po np. 3-ch latach
i żądają wyjaśnień mają w takiej sytuacji jasne rozbicie a my z kolei mając
taką ilość zdarzeń i podmiotów też po pewnym czasie nie pamiętamy szczegółów zdarzeń. Dla
nas elastyczność tego rozwiązania czyli możliwość elastycznego powiązania
dat wypłat i miesięcy byłaby bardzo pomocna. Może utrzymać nadal ten żółty
komunikat ale umożliwić modyfikację daty wypłaty. |
Odpowiedz |
Przekażemy Państwa uwagi do programistów natomiast tak na prawdę, naszym zdaniem, powinni Państwo zacząć korzystać z wprowadzonego nowego wariantu wystawiania list płac. Oprócz zwykłego dopisywania składników przez F3 doszedł klawisz F4, którym można wystawić pensję ze składnikami za miesiąc poprzedni. Założenie jest takie, że lista powinna być wystawiana w tym miesiącu, w którym nastapiła wypłata. Nasi użytkownicy często wypłacają pensję np. 10 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni i jeśli np. jest to pensja za maj, wypłata jest dokonywana 10 czerwca to powinna to być "pensja czerwcowa ze składnikami majowymi". Określenie "pesnaj czerwcowa" jest umowne - cały czas są to składniki za maj. Jest to dokładnie to samo co wystawienie listy majowej ze składnikami za maj i wprowadzenie daty wypłaty 10 czerwca.
Planowaliśmy wprowadzenie takiej zmiany z początkiem nowego roku rozrachunkowego, ale użytkownicy nalegali, aby nie zwlekać. Nie otrzymujemy na razie sygnałów aby były problemy z "przejściem" między tymi sposobami, jakimi rodzaili sobie do tej pory użytkownicy przy wystawianiu listy a nowymi możliwościami w programie.
Zmiany nie zablokowały wprowadzania składników przez F3, więc jeśli mają Państwo wątpliwości co do tego, czy używać nowych funkcji w połowie roku to można pozostać przy tych metodach, któe stosowali Państwo do tej pory. |
|
Pytanie |
Dziękuję za odpowiedż.Spróbujemy. |
Odpowiedz |
|
|