BUCHALTER II - program księgowy dla średnich firm Demo - program ksiegowy r2
Widok programu księgowego
 
  FAQ

SZUKAJ: 
 
 


Wszystkie pytania i odpowiedzi, prezentowane na tej stronie, pochodzą z korespondencji pocztą e-mail naszej firmy z użytkownikami programu Buchalter WIN. Wszystkie teksty zamieszczone są bez zmian, z zachowaniem oryginalnej pisowni. Usunięte zostały nazwiska, nazwy firm i adresy naszych korespondentów.

FAQ / Buchalter - 2010 rok / styczeń

Pytanie
Zwracam się z uprzejmą prośą o informację, jak poprawnie zainstalować wersję Buchaltera 12.2009, w sytuacji kiedy pracujemy na wersji 02.2009, tak by nie utracić dotychczasowych danych
Odpowiedz
Instalacja aktualizacji wersji 2009.12 programu Buchalter Win na wersję 2009.02 nie wymaga konwersji. Aktualizacje nalezy zainstalować do katalogu głównego Buchaltera, tam gdzie znajduje się juz wersja 2009.02. Aktualizacja nie usuwa żadnych danych, jednak przed uruchomieniem instalacji zalecamy przeprowadzenie zapisu archiwum.
 
 
Pytanie
Dziekuje za przeslanie aktualizacji.Ale przy imporcie pit-11 ver.17 do adobe jest ten sam blad co w ver. 2010.01.01. blad prasowania Xml, niesformatowany poprawnie, (nieprawidlowy znacznik), kod bledu 4, wiersz 14, kolumna 19 pliku importowanego
Odpowiedz
Błąd występuje przez znaczek "&" w nazwie firmy. Taki znak nie jest dopuszczalny
 
Pytanie
Szanowni Państwo przez cały 2009 rok nie otrzymałam aktualizacji mego programu w temacie deklaracja VAT, sprawia mi to już duży kłopot, a ponadtto jest juz nowa wersja deklaracji PIT-11 którą powinnam drukować??? Oczekuję aktualizaji
Odpowiedz
Z informacji jakie posiadamy w naszej bazie użytkowników wynika, że posiadacie Państwo aktualną wersje programu 2009,12 i przez cały 2009 rok aktualizacje były na bieżąco do Państwa wysyłne zgodnie z deklaracja droga elektroniczną. Aktualny wzór deklracji VAT-7 (v10) jak PIT-11(v.17) jest od v. 2009,02 która była do Państwa wysłana w marcu 2009 roku.
 
Pytanie
Chciałabym zgłosić błąd w pliku xml, eksportowanym z Buchaltera (PIT-11). Problem dotyczy PIT-u 11 dotyczącego tylko umowy zlecenia. W przypadku takich przychodów poz 35 na formularzu PIT-11 nie powinna być w ogóle zaznaczana. Natomiast w Buchalterze pozycja "BRAK" jest numerowana jako 5. Ponieważ formularz e-deklaracji wyświetlał mi to jako błąd, a deklaracje mi "nie przechodziły", zwróciłam się do pomocy technicznej systemu e-deklaracje. Załączam informację jaką od nich otrzymałam. Pragnę dodatkowo podkreślić, że gdy wprowadziłam ręcznie dane z tego samego PIT-u 11 do formularza e-deklaracje, to nie było żadnych problemów, więc problem na pewno tkwi w pliku xml generowanym z Buchaltera
Odpowiedz

Formularz interaktywny PIT-11.PDF wymaga wpisania w poz. 35 wartości od 1 do 4. Nieważne czy jest to logiczne czy nie. Wystarczy usunąć zaznaczenie wszystkich opcji w poz. 35 a formularz po weryfikacji zgłosi błąd.Dlatego nie należy wybierać opcji nr 5 przy eksporcie do XML. Ustawienie na 5 powoduje niewypełnienie poz. 35 na wydruku (co jest prawidłowe), ale także błąd przy imporcie do PDF. Sprawa została przekazana programistom, na razie proszę ustawić opcję inną niż 5.
 
Pytanie
Mam problem z programem Buchalter: nie ma możliwości wydrukowania PIT-11 dla pracownika. Na liście pracowników pokazuje się on jako N (nieaktywny) pomimo że wszystkie jego ustawienia wydają się być identyczne jak dla pozostałych pracowników. jednocześnie bez problemu daje się wydrukować listy płac, kartę pracownika - problemem jest jedynie PIT-11 -nie ma go na liście dostępnych do wydruku, która pokazuje jedynie pracowników aktywnych Serwis bazy danych z Administrator - Serwis nic nie dał Próba założenia nowego pracownika o tych samych danych daje w efekcie pracownika ze statusem A (aktywny), ale nie przenoszą się do niego dane o płacach.
Odpowiedz
Proszę wejść w ewidencję pracowników (Kartoteki/Płace/Pracownicy) - na dole znajduje opis klawisza funkcyjnego [F7]-Status, proszę ustawić się na danym pracowniku i wcisnąć klawisz F7, w ten sposób zmienią Państwo jego status z nieaktywnego na aktywny
 
Pytanie
Witam i pozdrawiam Państwa w Nowym Roku. Prosze upszejmie o sprawdzenie czy wysłana została do nas aktualizacja Buchaltera II na 2010 r. (PIT-11 w wersji (17)).
Odpowiedz
W marcu 2009 roku była rozsyłana aktualizacja w wersji 5.04. Do Państwa
również została wysłana za pobraniem, tak jak zadeklarowali Państwo na
karcie rejestracyjnej od programu. Otrzymaliśmy jednak zwrot aktualizacji
z adnotacją ODMOWA PRZYJĘCIA, w związku z czym wysyłka kolejnych
aktualizacji została wstrzymana
 
Pytanie
po kolejnej aktualizacji system pozamieniał mi urzędy skarbowe pracowników (wszyscy mają aleksandrów kujawski). Jak przywrócić stan sprzed aktualizacji
Odpowiedz
Niestety modyfikacja urzędów skarbowych jest konieczna ze względu na dodanie kodów urzędów niezbędnych do eksportu deklaracji w formacie xml, nie ma również mechanizmu, który by to przyporządkował
 
Pytanie
Mam pytanie odnośnie dostosowania programu Buchalter do przepisów związanych z obowiązkiem przekazywania składek na fundusz emerytur pomostowych. Użytkuję program w mojej firmie Biurze Rachunkowym i w rozliczeniach za styczeń potrzebuję dokonać naliczenia składek na fundusz emerytur pomostowych, a wersja która obecnie posiadam nie przewiduje takich możliwości.Kiedy mogę spodziewać sie otrzymania płyty aktualizacyjnej rozwiązującej w/w sytuację.
Odpowiedz
W ramach abonamentu pocztowego została wysłana do Pani najnowsza aktualizacja v. 5.07 programu Buchalter z uwzględnieniem Funduszu Emerytur Pomostowych. W najbliższym czasie powinna ją Pani otrzymać.
 
Pytanie
Chce kupić nowy komputer i zmienić program Buchalter II na Buchalter VIN. Sprzedawca proponuje mi komputer z systemem Windows7. Czy Buchalter WIN będzie prawidłowo pracował pod Windows
Odpowiedz

Program Buchalter Win jak najbardziej będzie pracował na systemie Windows7. Na systemie 64 bitowm również nie będzie problemów z chwilą uruchomienia programu jako aplikacja 32 bitowa ze zgodnością z XP lub Vistą. Jedyny warunek to taki, że program Buchalter musi być zabezpieczony kluczem sprzętowym USB, nie szeregowym i równoległym

 
Pytanie
Zakupiłam od Państwa w tym miesiącu aktualizację programu Buchalter WIN. Moja aktualna wersja to 2009.12. Zauważyłam, że jest w niej nieaktualna już w styczniu deklaracja VAT-7 (10). Obecna to (11). Uważam, że kupując w miesiącu styczniu aktualizację programu, powinny w nim być deklaracje obowiązujące za ten okres. Domyślam się, że chcąc mieć wersję deklaracji VAT-7 (11), będę musiała wykupić kolejną aktualizację (co uważam, że nieporozumienie). Proszę o odpowiedź.
Odpowiedz
Deklaracja VAT-7 ver.10 zgodnie z rozporzadzeniem MF z dnia 21 grudnia 2009 r obowiazuje do końca czerwca 2010 roku,  tak więc uaktualniając program w miesiącu styczniu zakupiliście Państwo aktualizacje zgodna z obowiązującymi przepisami podatkowymi. Ponieważ z uwagi na brak wersji interaktywnej deklaracji  VAT-7 ver. 11 zostanie ona wprowadzona do programu w późniejszym czasie.
 
Pytanie
Jestem użytkownikiem Waszego oprogramowania Buchalter Win nr programu 4792. Zakupiłam nowy komputer na którym będzie zamontowany Windows 7 64 bit. Pierwsze pytania czy Wasz program działa w tym systemie. I dodatkowa prośba w celu zainstalowania kompletnej wersji programu wraz z programami archiwalnymi proszę o przesłanie mi za zaliczeniem pocztowym kompletnej wersji oprogramowania. Chcę uniknąć instalowania poszczególnych uaktualnień bo mogę się w nich pogubić. Mam już wersję z 2005 roku v.4,63,4,71,4,83, 4,90. otrzymałam te wersje od was też przy zmianie komputera
Odpowiedz
Buchalter Win jak najbardziej będzie działał w systemie Windows 7 (64 bit,) jedyny warunek to taki, że musi być uruchamiany jako aplikacja 32 bitowa, ze zgodnościa z Win XP lub Vista oraz komputer powinien być uruchamiany na prawach administratora. Co do przeniesienia programu, najprostrzym sposobem jest przekopiowanie katalogu Buchaltera ze starego komputera na nowy za pomocą np. pendive, nie ma konieczności instalowania programu od początku. Ponieważ na Buchalterze Win możecie Państwo odczytac dane od roku 2003, takie  też dane bęndą dostepne na nowym sprzęcie. W przypadku dalszch pytan prosze o kontakt.
 
Pytanie
Chciałbym się dowiedzieć jak zachowuje się program BUCHALTER wersja pod Windowsa oraz Dos-a na systemie Windows 7
Odpowiedz
Buchalter II (dos) niestety nie będzie działał na systemie Windows 7, natomist Buchalter win (windows) jak najbardziej, nie ma z nim żadnego problemu
 
Pytanie
Proszę o pomoc w sprawie drukowania pit 11 zarówno dla pracowników zatrudnionych na umowę o pracę jak i pracowników zatrudnionych na umowę o dzieło, a mianowicie: na formularzu pit 11 wszystkie pola są puste, program nie przenosi informacji z listy płac/umów o dzieło. Wersja Buchaltera, na której pracujemy to Buchalter WIN 2010.01.01.
Odpowiedz
Gdy wejdą Państwo w PIT-11, proszę przejść klawiszem ENTER przez zakres daty od ..do...   Dane powinny się pojawić.
 
Pytanie
Mam problem z datą roku 2009. Po wejściu do programu wykazywana jest nieaktywna data roku 2010. Takiego problemu nie miałem w ciągu minionego roku, gdzie przed rozpoczęciem pracy miałem okienko z aktywną datą. Jak temu zaradzić? PS. Mam ustawienia,jak dla biur rachunkowych i jest to moje pierwsze przejście na następny rok
Odpowiedz
Jeśli wprowadza Pan jeszcze dane za rok 2009 i chce Pan aby przy wprowadzaniu dokumentów pojawiała się data tego roku, przy uruchomieniu programu pojawia się plansza z informacja PODAJ AKTUALNĄ DATĘ i tu może Pan wpisać datę jaka Pana interesuje jeęli natomist plansza ta nie ukazuje się
Prosze sprawdzić w opcjach głównym programu pole czy data komputera zgodna z rokiem 2000 ? prawdopodobnie ma Pan tu ustawiona Tak, proszę zmienić na Nie i sprawdzić, powinno być OK
 
Pytanie
Jestem użytkownikiem oprogramowania dobrych kilka lat. Proszę o zajęcie stanowiska zmian które obowiązują od lutego 2009 dot. pracowniów pow. 50lat.( wynagrodzenie za czas choroby) . Program pozwala tylko na wprowadzenie 33 dni niezależnie od wieku pracownika, niestety to uległo zmianie. Pracownicy powyżej 50 lat 14 dni
Odpowiedz
Niezależnie od ilości dni wpisanych w parametrach płacowych, wynagrodzenie za czas choroby może być dopisane na listę płac jako składnik P331 w przypadku potrącenie - choroba wynagrodzenie ze środków pracodawcy lub P313 w przypadku potrącenie - choroba zasiłek chorobowy z ubezpieczenia chorobowego. Jeśli chodzi o ilość dni, jest ona kontrolowana przez operatora programu.
 
Pytanie
Czy mozna w programie drukowac deklaracje VAT UE jezeli tak to poprosze o istrukcje "krok po kroku"
Odpowiedz
Aby wydrukowac deklarację VAT-UE nelezy wejść w BUCHALTER-EWIDENCJE-VAT-UE, wybrac odpowiedni miesiac za który chcemy wygenerowac deklarację. Warunkiem poprawnego jej sporządzenia jest wporwadzie dokumentów z typem nabycia dostawy jako wewnątrzwspólnowa oraz poprawne wprowadznie NIP-u unijnego.
 
Pytanie
czy archiwizowac można tylko na dyskietki. przy włączeniu funkcji archiwizacja pokazuje się komunikat by włozyć dyskietkę do stacji
Odpowiedz
archiwizację może Pani zrobić na pendrive, dysk twardy lub na płytę CD, z tym że płyta CD musi być tak sformatowana, aby była widoczna przez system jako dysk twardy z możliwością zakładania na niej katalogów. W Opcjach głównych programu w katalog dla archiwum należy wpisać oznaczenie nośnika np. jeśli robi Pani zapis na pendrive i jest on odczytywany przez system jako F, należy wpisać F: Na pendrive zakłada Pani katalog dla zapisu archiwum o jakieś nazwie - do ośmiu znaków, następnie wchodzi Pani w Administrator/Archiwizacja/Zapis i na dole ekranu, gdy zapyta Panią o nazwę katalogu podaje Pani tą, którą założyła Pani na nośniku.
 
Pytanie
Gdy próbuje wgrać nową wersje pokazuje mi komunikat że jest zamało miejsca na dysku. Sprawdziłam, mam jeszcze 15KB wolnego miejsca na dysku
Odpowiedz
Prawdopodobnie ma Pani system operacyjny Windows XP. W takim wypadku proszę wyeksplorować zawartość płyty i uruchomić aktualizację programu plikiem INSTNT.EXE W czasie instalacji na pytanie czy zmodyfikować config.sys proszę odznaczyć X przy tym pytaniu. Program w czasie instalacji aktualizacji proszę mieć zamknięty.
 
Pytanie
potrzebuję aby dokumenty sprzedaży w tym roku były dodatkowo łamane przez literki np. FV/M/3/10. Niestety literka M nie da się zapisać .Czy jest możliwość ustaienia tak aby było możliwe numerowanie faktur tak jak chcę??Prosze o szybką odpowiedź
Odpowiedz

W Opcjach Ewidencji na pierwszej stronie istnieje możliwość wpisania identyfikatorów i uzupełnień numerów dokumentów. Proponuję wpisać odpowiedni idnetyfikator i uzupełnienie dla faktury vat właśnie w Opcjach Ewidencji,
 
 
np.   nazwa                                         iden.                                  uzupeł.
 
       Faktura vat nr                            -          /                            - /
 
 
                                                      - FV/M /.........................   - / 10
 
lub za każdym razem, bezpośrednio przy dopisywaniu dokumentu, jeśli mają Państwo w Opcjach Ewidencji na drugiej stronie na pytanie "Czy automatycznie numerować dokumenty?" ustawione na Nie.
 
W miejscu wykropkowanym będzie znajdować się numer faktury tj. 1,2,3, itd. Istnieje możliwość wpisania takim sposobem numeru faktury do 5 znaków (miejsce wykropkowane).

 
Pytanie
Bardzo proszę o informację: Co mam zrobić aby wszystkie kartoteki kontrahentów, bazy dokumentów i danych, ustawienia wydruków, itp. stałe dane (w tym amortyzacja) ze starego roku została przeniesiona do nowego roku [2010]. Wiem, pytam o to za każdym razem jak zmienia się rok.Jeśli otrzymam teraz informację pisemnie - mailem (do tej pory była to instrukcja ustna – dziękuję), to istnieje cień szansy, że za rok już nie ponowię pytania
Odpowiedz
Aby przenieść dane podstawowe na rok następny, należy w opcjach głównych programu zmienić rok rozrachunkowy na 2010, zapisać klawiszem F2, następnie wykonać serwis baz danych, podczas którego program zapyta się o przeniesienie danych wspólnika i amortyzacji. Jeśli obsługujecie Państwo kilka firm serwis należy przeprowadzić w każdej. Co do ustawienia wydruków, zapraszam na naszą strone internetową www.grafsoft.com.pl  jest tam umieszczony program do automatycznego przeniesienia paramertrów wydruku i tabulogramów,
 
Pytanie
Posiadam wersję BUCHALTER II,po zakończeniu działalności w 1996r przestałam aktualizować program. Obecnie moja córka rozpoczyna działalność gospodarczą i chętnie by kontynuowała aktualizację
Odpowiedz
Aby nie używany przez Panią program przepisac na córkę, w pierwszej kolejności nalezy przesłać do naszej firmy pismo o przekazaniu programu, poświadczone podpisami i pieczątkami obu stron. Na tej podstawie wyslemy do córki duplikat karty rejestracyjnej w celu dopełnienia rejestracji, na karcie będzie możliwość zaznaczenia formy aktualizowania programu w przyszłości
 
Pytanie
Szanowni Państwo po zainstalowaniu ostatniej aktualizacji, a może było to już wcześniej? 1.program nie liczy PIT 11 za umowę o dzieło/zlecenie,/PIT 11 jest zerowy 2.nie można w PIT 36 dodać załącznika PIT B / pokazuje go, można wpisać dane ale ich nie zapisuje, po naciśnięciu klawisza F2 zamyka się ale nie zapisuje PIT B
Odpowiedz
Proszę bezpośrednio w PIT-11 przejść Enterem przez zakres daty od...do.... Po zatwierdzeniu dane powinny się pojawić. Jeśli chodzi o załącznik PIT/B do PIT-36 generuje się on. Proszę sprawdzić jaki mają Państwo wpisany w Opcjach Głównych rok rozrachunkowy, czy jest 2009 oraz czy mają Państwo dane - przychody, straty.
 
 
Pytanie
remontuję silnik do remontu wchodzi barczo dużo części i zeby nie pisac na fakturze wszystkie części tylko napisać remint silnika.ponieważ klijent nie życz sobie na fakturze 100 czy 200 pozycji tylko jedna pozycję remont a części kupuję z różnych żródeł to jakoś muszę te części ściągnąć z magazynu
Odpowiedz
Niestety do momentu kiedy nie będzie programu w pełni magazynowego nie będzie ta zmiana uwzględniona. Jak na razie proponuję Panu wystawić fakturę pro forma z użytymi częściami, która zaktualizauje Panu spis towarów. Dla klienta wystawić proszę zwykłą fakturę z jedną pozycją.
 
Pytanie
Zmiana wersji programu powoduje konieczność definiowania wszystkich wydrukówna nowo. Czy tak musi być?
Odpowiedz
Instalacja nowej wersji programu nie przestawia ustawień tabulogramów oraz parametrów wydruku, taka sytuacja dzieje sie w wyniku np. zmiany roku rozrachunkowego na nowy. Poniewaz ręczne ustawianie ich było męczace i pracochłonne, nasi programiści napisali program do automatycznego przeniesiena uswtawień na nowy rok. Program ten dostepny jest na naszej stronie internetowej www.grafsoft.com.pl zakładka  Buchalter Win, nastepnie poniez pliki. Do przeniesiena ustawień z roku 2009 na 2010 jest to program B4TABW10.EXE, trzeba zapisac go do głównego katalogu Buchaltera oraz uruchomic, po wykonianiu tych czynności nalezy w roku 2010 przeprowadzic serwis baz danych.
 
 
Pytanie
Zwracam się z prośbą o informację, dlaczego jak wpisuję dowód wewnętrzny pojawia się usługa i księguje do ryczałtu. Zawsze księgowałam do książki przychodów, a od paru dni coś się zmieniło jak chcę dopisać dokumenty za XII 2009r. Proszę o pilną odpowiedż
Odpowiedz

Proszę sprawdzić, prawdopodobnie w opcjach ewidencji na str.4/5 pytanie "dokumenty księgować do" macie Państwo ustawione EWIDENCJA RYCZAŁTU i stąd bierze sie problem, jeśli tak jest proszę zmienić na KSIEGI PODATKOWE a powinno być OK.

 
Pytanie
Nie mogę wpisać nieobecności własciciela w Podatki/ZUS/Przerwy. Nie mogę otworzyć Przerw w trybie edycji.
Odpowiedz
Aby dopisać przerwę dla właściciela w pierwszej kolejności nalezy obliczyc ZUS, (PODATKI-ZUS-DOPISZ), dopiero potem dopisać przerwę.
 
Pytanie
czy w waszym programie jest mozliwe wysylanie elektronicznie pit-11,pit4r, pit-28, pit-36, pit-36l, pit-8ar, vat-7?
Odpowiedz
Przesyłanie drogą elektroniczną jest możliwe tylko deklaracji VAT-7 oraz PIT-11. Jeśli chodzi o inne deklaracje sukcesywnie będziemy wprowadzać
zmiany do programu.
 
Pytanie
wpisałem w pit/0 pesel dziecka, ale system uniemożliwia wprowadzenie imienia i nazwiska, jak nie wpisze pesela to mogę wpisac te dane, proszę o pomoc
Odpowiedz
Program Buchalter umożliwia wprowadzenie w załączniku PIT/O albo imienia i nazwiska dziecka, albo jego numer PESEL. Jest to zgodne z przepisami, które mówią, że na deklaracji powinna znajdować się jedna informacja.
 
Pytanie
1. Czy w rzeczywistości (na dysku) pliki danych mają nazwy zamieszczone w załączniku ale zawsze poprzedzone przedrostkiem B4 ? Czyli czy pliki o innych przedrostkach lub bez przedrostka są na 100% nieużywane ? 2. Domniemuję ze "rr" w nazwach jest dwycyfrową końcówką roku którego wszystkie dane z pliku dotyczą. Czy do odczytu danych z dawnych lat służą pliki o innych przedrostkach niż B4 czy pliki B4... o odpowiednio "starym" ?
Odpowiedz
Jak Pani okresliła przedrostek B4, oznacza wersje programu w jakiej program zapisuje bazy danych, lata wczesniejsze są określane jako B9,B2,B3, oznaczenie rr oznacza rok za który odpowiadają dane.  Nie wolno usuwać żadnych plików poza plikami z rozszerzeniem .mdx, pliki bez oznaczeń zawierają archiwa wydruków np, deklaracji.
 
Pytanie
Uprzejmie proszę o informację czy jest jakiś chytry sposób na usuwanie plików mdx - ale za jednym zamachem.Pojedynczo to można sie załamać? Ukłony i pozdrowienia
Odpowiedz
W celu usunięcia zbiorczo plików mdx może Pan skorzystać z wyszukiwarki windowsowej START-WYSZUKAJ-PLIKI LI FOLDERY.
 
Pytanie
We wcześniejszych wersjach programu od wartości umowy o dzieło nie były naliczane żadne składki ZUS.Proszę o taką możliwość. Program przy wydruku kartek płacowych w opcji dla wszystkich pracowników za jeden miesiąc nie drukował dla wszystkich. Mam kilka list w danym miesiącu a pierwszy pracownik z pierwszej listy jest 6 pracownikiem grupie wszystkich pracowników. Algorytm "zaczyna" od pierwszego z pierwszej listy a pięciu wcześniejszych alfabetycznie z innych list pomija. Trzeba ich odszukać i drukować indywidualnie. Proszę o korektę algorytmu taką, aby "kartki" płacowe były drukowane z automatu dla wszystkich pracowników z wszystkich list razem w kolejności alfabetycznej.
Odpowiedz
Czasami umowy o dzieło podlegają ZUS. Dlatego o tym, jakie składki są naliczane od umowy o dzieło decydują parametry w danych pracownika. Nie dotyczy to pracowników na umowie o pracę tzn. z tytułem ubezpieczenia zaczynającym się na '01'. Dla nich składki liczone są zawsze. Jeśli chodzi o pracowników na bezpłatnym, można przed wystawieniem umowy o dzieło zmienić pracownikowi kod tytułu ubezpieczenia. Natomiast jeśli chodzi o zmianę kolejności pracowników na wydruku. W oknie przeglądu jest dostępna funkcja zmiany indeksu (porządku wyświetlania) uruchamiana klawiszami  (Ctrl+I). Można zmienić porządek z "miesiąc" na "nazwisko" i wydruk też będzie w takim porządku.
 
Pytanie
Jak to jest w winxp z buchalterem i polskimi znakami? w starszych wersjach windy wystarczylo zaremowac keby code 852 w autoexec.bat. A jak to sie teraz ma, jest rozwiazane w winxp? Niestety jakos samodzielnie nie moge rozwiazac problemu z znakami w buchalterze, gdy uzywam prawego alt wyskakuja robaczki, a uzywanie lewego alt jest bardzo niewygodne. amych plikow konfiguracyjnych autoexec i config (windows/system) tez w winxp jakos to pozmieniano i niby maja rozszezenie net, ale jakos w nich tez niema takiego wpisu do zaremowania strony codepage
Odpowiedz
Proszę w Opcjach Głównych programu (Buchalter/Opcje/Główne) na pytanie Czy obsługa klawiatury wg Latin 2? ustawić na Tak.
 
Pytanie
Mam pytanie dotyczące korekty listy płac. Właśnie zauważyłam, że od kwietnia 2009 błędnie naliczałam pensję jednemu z pracowników. Wprowadzałam na 1/2 etatu a powinna na cały. Muszę teraz zrobić listę nr 2 i wprowadzić właściwą podstawę. Próbowałam tak wprowadzając wszystkich bez zmian i tego jednego z wyższą pensją. Jednak coś źle wychodzi ZUS składki są bardzo duże, nie wiem czy program nie zlicza dwóch list. Uprzejmie proszę o pomoc. Być może powinnam zrobić tylko listę płac na różnicę.
Odpowiedz
Najlepiej będzie jak Pani zmodyfikuje każdą błędnie wystawioną listę płac wpisując odpowiednią kwotę wynagrodzenia wchodząc kartoteki/Płace/Lista/Modyfikuj. Następnie należy wystawić ponownie deklarację ZUS z numerem drugim (jako korekta) i wyeksportować do programu
Płatnik. Musi Pani także wpłacić powstałą różnicę między kwotami uwzględniając odsetki
 
Pytanie
1.Po ostatniej aktualizacji programu 2009.12 w module Pracownicy zostały pozmieniene Urzędy Skarbowe (zupełnie inne od prawdziwych) jak równiez w module Współnik.Bardzo prosimy o pomoc w rozwiązaniu problemu,ponieważ przy tysiącach pracowników i setkach właścicieli nie jesteśmy w stanie tego odtworzyć. 2.Po poprzedniej aktualizacji w module Podatki - Vat-7 nie pokazują się wydrukowane poprzednie deklaracje sprzed aktualizacji oraz nie ma podglądu archiwalnego na nie.
Odpowiedz
ad.1 w wersji 2009,12 zostały dodane nowe urzędy skrbowe ze względu na możliwość eksportu z programu deklracji Vat i Pit-11 w formacie xml, który umozliwia import do programu Adobe Reaer, z którego z kolei można wysłać deklarację elektronicznie do urzędu skarbowego. Dlatego też po instalacji nowej wersji należy zmodyfikować ręcznie urzędy skarbowe w danych wspólnika, pracowników oraz w danych podatnika. ad.2 Prawdopodobnie do tej pory składaliście Państwo deklarację Vat w wersji 9 a po instalacji aktualizacji program automatycznie ustawił wersję 10. W celu zmiany wzoru należy wejść w PODATKI-OPCJE i zodyfkowac typ deklaracji Vat na wersję. 9. 
 
Pytanie
założyłem 2010 rok w BUCHWIN, normalną rzeczą jest, iż nie wszystkie kartoteki się przepisują, lecz buch pyta czy utworzyć na podstawie 2009, Nic jednak nie robi i nie pyta jeśli chodzi o składniki wynagrodzenia, jak zaiportować składniki wynagrodzenia do 201?
Odpowiedz
Po zmianie roku rozrachunkowego na nowy 2010 dane typu składniki do listy płac są przenoszone automatycznie, podczas serwisu pytania o których Pan pisze dotycza przeniesienia danych odpowiedzialnych za amortyzacje oraz dane wspolnika. Dzieje sie tak w przypadku załozenia nowego roku poprzez zmiane w opcjach glównych programu rokuro zrachunkowego na 2010.Jeśli właśnie w ten sposób Pan uczynił składniki powinny przenieść sie bez problemu. Prosze sprawdzic czy w opcjach głównych programu przy pytaniu "katalog kartotek wspólnych" przypadkiem nie wpisała się niechcacy jakaś literka, bądź znak, jesli tak prosze usunąć, zapisac zmiane i sprawdzić powinno być ok. W przypadku gdy nowy rok załozyl Pan w inny sposób prosze napisac w jaki, sprobujemy problem rozwiazać
 
Pytanie
W związku z modernizacją komputera (system operacyjny - Windows 7), chcielibyśmy przejść z Buchaltera II DOS na Buchaltera WIN. Jak wygląda taka procedura? Dziękuje za informację.
Odpowiedz
Z naszej bazy użytkowników wynika, że program który Państwo użytkujecie jest w wersji 5.03, jest to wersja nie aktualna w związku z czym aby dokonac przejścia na program windowsowy program nalezy uaktualnić. Dodatkowo program jest zabezpieczony kluczem kodowym starej generacji, który przy przejsciu nalezy bezwarunkowo wymiec, jesli system operacyjny na którym program bedzie zarejestrowany to Win7-64 bit klucz nalezy wymienic na USB, w innym przpadku moze to być klucz LPT nowej genracji bądź COM. Do programiu windowsowego udostępniamy odczyt  danych od roku 2003, dlatego tez stary klucz zostaje u Państwa w celu odczytu danych z lat ubiegłych
 
Pytanie
Korzystamy jedynie z części kadrowo-płacowej, stąd konieczność aktualizacji raz w roku z uwagi na zmianę formularzy PIT lub przy zmianie wersji programu. Prosimy zatem, jeśli to możliwe o nadsyłanie aktualizacji w tym zakresie. Dziękujemy za dotychczasową kilkunastoletnią współpracę i oczekujemy stosownej aktualizacji.
Odpowiedz
Niestety, ale nie ma mozliwości, aby automatycznie aktualizacje były wysyłane raz w roku. Forma otrzymywania aktualizacji może byc pobraniowa, taka jaka mieli Państwo do tej pory wybraną, elektroniczna bądź pocztowa. Gdy chcą Państwo aktualizowac program sporadycznie, należy takie zamówienie składać w chwili zapotrzebowania
 
Pytanie
jak wprowadzać usługi wewnątrzwspólnotowa - sprzedaz, aby się pojawiały w deklaracji VAT-UE
Odpowiedz
W styczniu drogą mailową otrzymali Państwo aktualizację 5.07, w której zostały zaktualizowane deklaracje VAT-UE. W części E VAT-UE oraz w załączniku VAT-UE/C zostały zamieszczone informacje o wewnątrzwspólnotowym świadczeniu usług. Aby usługi wewnątrzwspólnotowe pojawiły się na deklaracji, należy dopisując dany dokument wybrać nową stawkę o nazwie "eksport usług UE". Zapisy z tą stawką są ujmowane w podsumowaniach i zestawieniach tak, jak zapisy ze stawką "zero eksport".
 
Pytanie
nie mogę znaleść w którym miejscu wprowadza się datę zapłacenia podatku PIT 4 by później pokazała się na karcie przychodów pracowników
Odpowiedz
Aby data zapłaty podatku tytułem PIT-4R przeniosła sie na karte pracownika, nalezy uzupełnic ja w parametrach płacowych na stronie 3/5 w polu " data przekazania zaliczek"
 
Pytanie
mamy dwie działalności, żona i ja, obie prowadzone w buchalterze, czy przy rozliczaniu wspólnym można zaciągnąć dane z obu firm do jednej deklaracji pit-36?
Odpowiedz
Niestety, ale nie ma takiej możliwości. W jednej z firm należy dopisać dane małżonki lub małżonka. 
 
Pytanie
mamy kilka wątpliwości, a raczej Pani z biura rachunkowego ma..Załóżmy, że wpisuję do systemu wszystkie faktury sprzedaży i zakupu za styczeń i pierwszego dnia lutego zanoszę wyeksportowane pliki do biura rachunkowego. Pani z biura twierdzi, że do czasu kiedy ona nie zaksięguje tych wszystkich papierków to nie mogę dodawać nic u siebie, innymi słowy - musi być zachowana pełna zgodność danych tu i tam. Czy to prawda ? Czy wersja demo pozwala na taki import/export ? Widzę tu jeszcze opcję archiwizacja ale nie mogę odczytać danych które wzięliśmy z biura, system pyta o dysk, znajduje plik i ekran stoi na wyborze TAK/Nie
Odpowiedz

Jeżeli księgowa po zrobieniu importu dokumentów zapisuje dane poprzez archiwizację i przekazuje ją dalej Panu, to jak najbardziej zgodność danych na obu stanowiskach musi być. Na wersji demonstarcyjnej jak najbradziej mozliwy jest export i import dokumentów sprzedaży i zakupów. Jeżeli chodzi o archiwizację, to przede wszystkim należy wprowadzić w opcjach głównych przy pytaniu KATALOG DLA ARCHIWUM odpowieni symbol nośnika, z jakiego jest robiony odczyt, bądź zapis archiwum, np. H: Archiwum może być robione na dowolnym nośniku, dysku, dyskietce, pendrive bądź płycie CD, z tym że płyta musi być tak skonfigurowana, aby system odczytywał ją jako dysk twardy, musi być wielokrotnego zapisu z mozliwością tworzenia na niej katalogów. Należy również upewnic się, czy w opcjach głównych jest wprowadzony prawidłowy rok rozrachunkowy

 
Pytanie
Jeśli na jednym komputerze będę miała Buchaltera w wersji DOS (BUCH II) , a na drugim Buchaltera w wersji Widnows to czy robiąc archiwizację na jednym komputerze mogę przenieść zarchiwizowane dane na drugi komputer i tam odczytać ? Czy one będą tam widoczne i da się je tam przeglądać ?
Odpowiedz
Jak najbardziej, programy Buchalter II i Buchalter win są ze sobą kompatybilne i pracują na tych samych strukturach baz danych, co oznacza, że przenoszenie danych między nimi jest jak najbardziej mozliwe. Jedyny warunek to taki , że oba powinny być na bieżąco aktualizowane.
 
 
Pytanie
od Nowego roku mam problem z drukowaniem faktirek w programie buchalter... jeśli w opcjach głownych zaznaczam rok 2009 to bez problemu wszystko sie drukuje ale jeśli zmienię rok na 2010 to w momencie kiedy wciskam "drukuj" wyskakuje czerwona ramka z napisem "Błąd krytyczny. Drukarka. Błąd zapisu na urządzenie." Bardzo prosze o szybką odpowiedź, ponieważ muszę już dzisiaj wystawić kilka fakturek.
Odpowiedz
Prawdopodobnie macie Państwo źle ustawione parametry wydruku, proszę porównać je z ustawieniami z zeszłego roku i wprowadzić do roku 2010 (BUCHALTER-EWIDENCJE-SPRZEDAŻ-DRUKUJ-DOKUMET). Istnieje również możliwość automatycznego przeniesienia ustawieć z roku ubiegłego na bieżący, wystarczy pobrać z naszej strony internetowej www.grafsoft.com.pl program do automatycznego przeniesienia paramtrów i zastosowac się do instrukcji, która również jest tam umieszczona. 
 


 
buchalter buchalter
stopka l program księgowy 2  

GRAF-SOFT
Al.Jerozolimskie 91
02-001 Warszawa